چکیده:
هدف: هدف از تحقیق حاضر، تاثیر یک دوره تمرین دویدن آهسته بر تعادل ایستا و پویای دانشآموزان پسر مبتلا به سندرم داون است. روش: نمونههای آماری این پژوهش شامل 24 دانشآموز سندرم داون مدرسه ساریخانی در سال 1391 (با میانگین سن 5/3±35/19، قد 12±33/157، وزن49/27±92/63) بودندکه به صورت تصادفی به دو گروه 12 نفری گروه تجربی و گروه کنترل تقسیم شدند. 12 جلسه 45 دقیقهای شرکت در برنامه ورزشی دویدن آهسته بر روی تردمیل به عنوان پروتکل تمرینی گروه تجربی در نظر گرفته شد.برای ارزیابی تعادل ایستا از تست اصلاح شده لک لک و برای ارزیابی تعادل پویا از تست راه رفتن پاشنه به پنجه استفاده شد. یافتهها:نتایج نشان داد که بین تعادل ایستا و پویای گروه کنترل و تجربی قبل و بعد از دوره تمرین ،تفاوت معنیداری وجود دارد. نتیجهگیری: استفاده از روش تمرینی دویدن آهسته بر روی تردمیل را میتوان به عنوان شیوهای برای بهبود تعادل پویا و ایستا در دانش آموزان سندرم داون توصیه نمود.
objective: The aim of the present study is to find the effect of a slow running on static and dynamic balance training to students with Down syndrome
Methods: The statistical sample consisted of 24 children with Down syndrome (mean age 19.35+3.5، Height 157.33+12، Weight 63.92+27.49) randomly divided into two groups of 12 subjects in the experimental group and control group. There were 12 sessions for 45 minutes with slow exercise on treadmill which was considered for the experimental group . Stork balance test was used to assess the static balance and walking from heel to toe test was used to assess the dynamic balance
Results: The results showed that the difference between static and dynamic balance before and after exercise was significant.
Conclusion: The use of slow running on the treadmill can be used as a way to improve the dynamic and static balance in children with Down syndrome.