Skip to main content
فهرست مقالات

آلمان زیر سایه ترس تاریخ روان شناختی سینمای آلمان

نویسنده:

(5 صفحه - از 16 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : آلمان، ترس تاریخ روان‌شناختی سینمای آلمان، کراکائر، سینمای آلمان، هیتلر، کالیگاری، تاریخ، فریتز لانگ، کراکائر فیلم‌های تاریخی لوبیچ، کتاب

خلاصه ماشینی:

"در بخش مربوط به دوران باستان که از 1895-سال‌ تولد سینما در آلمان با نمایش بیوسکوپ برادران‌ اسکلادانوسکی-تا 1918(پایان جنگ جهانی اول)را در بر می‌گیرد کراکائر از این دوره به عنوان دورهء پیش از تاریخ یاد می‌کند و معتقد است که سینمای واقعی آلمان، بعد از جنگ جهانی اول است که بوجود می‌آید. کراکائر فیلم را پیش‌گویی دقیقی از به قدرت‌ رسیدن هیتلر دانسته و می‌نویسد: «کالیگاری از این جهت که برای تحمیل ارادهء خود به آلت دستش از قدرت هیپنوتیزم استفاده می‌کند، پیشگویی بسیار دقیقی است تکنیکی که در محتوا و هدف پیشگویی‌کنندهء آن کنترل روانی‌یی است که هیتلر (به تصویر صفحه مراجعه شود) اولین کسی بود که آن را در ابعادی غول‌آسا به کار گرفت. » اگرچه کراکائر بسیاری از نشانه‌های سینمای‌ اکسپرسیونیستی از قبیل نورپردازی High Contrast ، استفاده از خطوط اریب و زیگزاکی در طراحی صحنه و قاب‌بندی،دکورهای غیر واقعی و تخیلی و بازی‌های‌ اغراق‌آمیز را در این اثر تشخیص داده و در مورد آنها بحث می‌کند اما آنچه که بیش از همه برای او اهمیت‌ دارد،جنبه استعاری فیلم است. کراکائر تمام دلایلی که برای تشریح تنزل کیفی‌ سینمای آلمان از سوی منتقدان دیگر عنوان شده از قبیل-مهاجرت استعدادهای سینمائی درخشان آلمانی‌ به هالیوود،تقلید از سبک سینمایی هالیوود(آمریکائیزه‌ کردن فیلم‌های آلمانی)،ملیت‌زدایی و تولید فیلمهای‌ سهمیه‌ای را قویا رد کرده و علت واقعی این تنزل را داخلی می‌داند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.