چکیده:
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین عوامل موثر بر استحکام رابطه ادراک شده در اجرای بازاریابی رابطهمند توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران انجام شده است.روش: پژوهش حاضر به روش پیمایشی انجام شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ساختارمند مبتنی بر پژوهش مقیمی (1390) بود. جامعه پژوهش 220 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران بودند. برای تحلیل دادهها از نرمافزارهای آماری SPSS و LISREL استفاده شد.یافتهها: یافتهها حاکی از تاثیر مثبت و معنیدار ابعاد کلیدی رابطه و ویژگیهای رابطه بر استحکام ادراک شده توسط مراجعین به کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران است. همچنین، هیچگونه رابطه معنیداری میان ویژگیهای شخصیتی مراجعین و استحکام رابطه ادراک شده توسط آنها یافت نشد.نتیجهگیری: بر اساس نتایج حاصل از پژوهش، در صورتی که مدیران و کتابداران کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران بتوانند اعتماد و رابطه دو طرفه و نیز امکان برقراری مکرّر رابطه با مراجعین را ایجاد کنند، میتوانند رابطه ایجاد شده را بهبود و تداوم بخشند.
خلاصه ماشینی:
com افشین قاسمی* دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه شهید چمران اهواز پیمان جلیلپور کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز تاریخ دریافت: 30/3/1391 تاریخ پذیرش: 20/6/1391 چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین عوامل مؤثر بر استحکام رابطه ادراک شده در اجرای بازاریابی رابطهمند توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران انجام شده است.
یافتهها: یافتهها حاکی از تأثیر مثبت و معنیدار ابعاد کلیدی رابطه و ویژگیهای رابطه بر استحکام ادراک شده توسط مراجعین به کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران است.
با توجه به جایگاه مهم کتابخانههای دانشگاهی در کمک به توسعهی علم و دانش و تمرکز بازاریابی بر شناسایی نیازهای مراجعین، پژوهش حاضر بر آن است تا عوامل مؤثر بر استحکام رابطه ادراک شده در اجرای بازاریابی رابطهمند در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران را بررسی کند.
در واقع، هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر استحکام رابطه ادراک شده در اجرای بازاریابی رابطهمند توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران است.
جهت روشن شدن مفاهیم مطرحشده، تعاریف مفهومی هر یک از متغیرهای بررسی شده در پژوهش در ادامه ارائه میشود: نوجویی مصرفکننده Innovativeness: نوجویان، تازهترین اطلاعات و ایدهها را در مورد محصولات جدید بهدست میآورند و میتوانند این اطلاعات و ایدهها را در اختیار سایر مصرفکنندگان قرار دهند (Citrin, Sprott, Silverman Stem, 2000).
ویژگیهای شخصیتی مراجعین تأثیر مثبت و معنیداری بر استحکام رابطه ادراک شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران دارد.
نتایج کلی حاصل از آزمون فرضیهها رجوع شود به تصویر صفحه نتیجهگیری هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل مؤثر بر استحکام رابطه ادراک شده در اجرای بازاریابی رابطهمند توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران است.