چکیده:
برای دستیابی به حاشیه ی رقابتی در محیط تجاری به سرعت در حال تغییر ، شرکت ها باید طوری با تامین کنندگان و مشتریان در عملیات خط جریان منطبق شوند که برای دستیابی به سطحی از چابکی ماورای انتظار نایل شوند. در نتیجه، زنجیره های تامین چابک، ابزار برجسته ی رقابتی هستند که می توانند در این راه کمک شایانی کنند. به سبب ابهام ارزیابی چابکی، بیشتر اندازه گیری ها به طور ذهنی و با استفاده از عبارات زبان شناختی یا زبانی توصیف می شوند. در این تحقیق ابعاد مختلف چابکی معرفی شده و چگونگی دستیابی شرکت پیشرانه به عنوان مطالعه ای موردی به چابکی در زنجیره ی تامین مطالعه و بررسی می شود. نوآوری این تحقیق استفاده ی هم زمان از رویکرد پایگاه قوانین فازی و شاخص چابکی فازی است که برای نخستین بار در چنین تحقیقاتی صورت گرفته است. در نهایت پیشنهادهایی برای ارتقای سطح چابکی زنجیره ی تامین شرکت مورد نظر و برای آینده ارائه می شود.
To achieve a competitive edge in the rapidly changing business environment، companies must align with suppliers and customers to streamline operations، as well as working together to achieve a level of agility beyond individual companies. Consequently، agile supply chains are the dominant competitive vehicles. Due to the ambiguity of agility assessment، most measures are described subjectively using linguistic terms. In this research، it is identified different dimensions of the agility. It is studied how the PISHRANEH Company accesses the agility in its supply chain as a case study. The innovation of this paper is the simultaneous use of Fuzzy rule-based and the Fuzzy agility index approaches which it is applied for the first time in such articles. Finally، it is represented some suggestions for the progress of agility level of the supply chain of the company and some for the future.