Skip to main content
فهرست مقالات

سهم آموزش در بارورسازی خلاقیت در کودکان

نویسنده:

(12 صفحه - از 15 تا 26)

پرورش خلا قیت و رشد عقلا نیت، مسئله یی است که میتوان از زوایای متعددی به آن پرداخت. میتوان گفت قوام فرهنگی و علمی هر جامعه بر توانایی نیروهای فکری آن جامعه مبتنی است. از اینرو لا زم است متولیان امور، دقت و سرمایه گذاری لا زم جهت بارورسازی این تواناییها در سنین کودکی را در دستور کار خود قرار دهند. آنچه در این نوشتار مورد تاکید واقع شده است نه ذکر ضرورت این مهم، که خود بحثی مفصل است، بلکه فنون و روشهای نیل به آن است. به این منظور، پس از بیان قواعد و دقایق تدریس صحیح و نحوه تعامل سازنده معلم و دانش آموزان، روش تدریس ابن سینا، که بر رویکرد تفکر جانبی مبتنی است، بعنوان نمونه یی از فنون بارورسازی خلا قیت کودکان ذکر شده است.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.