Skip to main content
فهرست مقالات

فلسفه بمثابه محتوا: توجه به ایده ها و سؤالات فلسفی در فلسفه برای کودکان

نویسنده:

(14 صفحه - از 23 تا 36)

رویکرد محتوامحور بهp4c، در پی آموزش مضامین فلسفی موجود در تاریخ فلسفه به کودکان است. در این رویکرد برای فلسفه محتوایی درنظر گرفته میشود که میتوان آن را یافت، بررسی کرد و درباره جنبه هایی از آن تامل نمود. اما محتوای فلسفی نه تنها برای کودکان که برای برخی بزرگسالان نیز قابل فهم نیست. ساده سازی و قابل فهم نمودن این محتوا، بمنظور استفاده کودکان از این متون را میتوان در آثار کلاسیک فلسفه اثر واربرتون، لذات فلسفه اثر دورانت، داستان فلسفه اثر مگی، فلسفه برای کوچکترها اثر وایت، 50 ایده فلسفه که باید بدانید اثر دوپره، گردش در دنیای فلسفه برای جوانان اثر ویت، دنیای سوفی اثر گردر، بعنوان رویکردی محتوا محور در فلسفه برای کودکان یافت. چنین رویکردی را میتوان در قصه الغربه الغربیه (حی بن یقظان) نیز مشاهده کرد. این رویکرد تلاش دارد تا با بهره بردن از اندیشه های فلسفی بعضا پراکنده و طرح دیدگاههای موجود در مکاتب فلسفی به تشکیل معرفتی منسجم از طریق آشنایی کودکان با اندیشه های فیلسوفان کمک نماید.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.