Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تأثیر علی میان پنج عامل اصلی شخصیت و بهبود عملکرد کاری

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (25 صفحه - از 128 تا 152)

در این تحقیق، سعی شده با سنجش پنج عامل اصل ی شخصیت نیروهای فروش، بر اساس آزمون نئو اف اف آی، روابط همبستگی و علّت و معلولی موجود بین عوامل اصلی شخصیت با عملکرد کاری فروشندگان حضوری و تلفنی یک شرکت پخش مواد غذایی مورد سنجش قرار گیرد . بر اساس یافته های این تحقیق، عامل عصبیت (یا روان آزرده خویی ) بر عملکرد فروشندگان تاثیر منفی داشته و دو عامل برون گرایی و مسئولیت پذیری بر عملکرد آنها تاثیر مثبت دارد . بین عوامل شخصیتی بازبودن به تجارب و سازگاری با عملکرد فروشندگان روابط معنی دار مشاهده نمی گردد . همچنین نتیجه تحلیل عاملی عملکرد فروشندگان تلفنی و حضوری با روش چرخش واریماکس، حاکی از آن است که این عملکرد دارای چهار عامل است : فعالیت های فروش مستقیم؛ شناخت بازار و مشتریان؛ بهبود و توسعه روابط و دقت در سنجش اعتبار مشتریان؛ فروش های محقق نشده، که در مقایسه با وظایف فروشندگان تبیین شده توسط آرمسترانگ می توان عنوا ن نمود که عامل های عملکرد "دقت در سنجش اعتبار مشتریان" و "فروش های محقق نشده" ویژه بازار ایران هستند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.