Skip to main content
فهرست مقالات

حجم زیاد محتوای دروس با فرصت تدریس دبیران سازگار نیست

مصاحبه شونده:

مصاحبه کننده:

(6 صفحه - از 38 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : تدریس ، دبیران ، استان ، دانش‌آموزان ، کتاب ، قرآن ، محتوای دروس با فرصت تدریس ، سرگروه‌های ، همکاران ، تدریس دبیران سازگار

خلاصه ماشینی:

"توصیة بنده به همکاران محترم در دفتر تألیف این است که پیام مشترکی را برای هر آیه در راستای محتوای کتب درسی تدوین کنند و تحت عنوان «جوابیه» در اختیار همکاران و سرگروهها قرار دهند. برای رفع این نقص چه باید کرد؟ è متأسفانه برخی از طراحان سؤالهای کنکور به کتابهای درسی دورة متوسطه اشراف و احاطة لازم را ندارند؛ زیرا ممکن است یک آیه در سه درس از کتابها تکرار شود. • سخن شما با نظر اکثر همکارانی که با آنان گفتوگو کردهایم تطبیق میکند اما نکتة جالب این است که برخی همکاران هم میگویند، حجم کتاب با مدت تدریس تناسب دارد. نظر جنابعالی چیست؟ è اگر بخواهم قضاوت منصفانه بکنم، باید بگویم حجم کتاب پیشدانشگاهی خیلی زیاد نیست ولی همکاران محترم برای اینکه دانشآموزان را برای آزمون ورودی دانشگاه آماده کنند، پیام تمام آیات را استخراج میکنند و چگونگی تفکر در آیات و کاربردی کردن مفاهیم را یاد میدهند. ولی باید انصاف داد که حجم کتابهای سالهای دوم و سوم زیاد است و بهدلیل ساعات کم تدریس، دبیران محترم نمیتوانند چنانکه لازم است، دانشآموزان را در جهت تفکر و تعقل هدایت کنند. اگر حجم کتاب درسی کاهش یابد، دبیران فرصت بیشتری برای تحقق بخشیدن به این هدف پیدا میکنند؛ بهویژه در تدریس کتاب پایة سوم که در آن موضوع بحث ولایت و موضوع امام زمان(عج) مطرح است. توصیه میکنم که همکاران ما در سطح کشور به سایت گروه آموزشی دینی و قرآن استان مازندران رجوع کنند که امیدوارم مفید باشد؛ زیرا علاوه بر مقالههای متعدد، به سؤالها و شبهههای مطرح شده نیز پاسخ میدهیم."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.