Skip to main content
فهرست مقالات

روان شناسی خود: ذهن آگاهی (حضور ذهن، MBSR) سبکی برای رسیدن به آرامش درون

نویسنده:

(8 صفحه - از 21 تا 28)

کلیدواژه ها :

ذهن آگاهی ،حضور ذهن ،MBSR ،آرامش درون

کلید واژه های ماشینی : ذهن ، ذهن‌آگاهی ، درد ، استرس ، تنش ، بدن ، فکر ، حضور ذهن ، هیجانات ، تمرین

خلاصه ماشینی:

"این را همه می‌دانند اما آیا می‌دانید که تبسم باعث می‌شود شما به‌صورت خودبه‌خود احساس بهتری پیدا کنید؟ اگر این تبسم را با توجه و تمرکز روی تنفس خودتان ترکیب کنید، خواهید دید که به یکی از عالی‌ترین شیوه‌های تغییر سریع روحیه و ذهن‌آگاهی دست یافته‌اید. ۹. تنظیم عادت‌های خوردن آیا از چیزی که می‌خورید آگاه هستید؟ آیا مزۀ چیزهایی را که می‌خورید و می‌جوید قبل از قورت دادن درک می‌کنید؟ آیا موقع خوردن حواستان به چیزی که می‌خورید هست یا اینکه حواس خود را با خیره شدن به تلویزیون و خواندن کتاب و روزنامه پرت می‌کنید؟ آیا وقتی دچار احساسات ناخوشایند می‌شوید به خوردن روی می‌آورید تا از شر آن احساسات خلاص شوید؟ اگر درون شما خالی باشد ممکن است برای پر کردن آن فضا به خوردن روی آورید یا هروقت ذهنتان نگران شد ممکن است یک شکلات بخورید. اینکه فقط به چیزهای مثبت فکر کنید، برای شادتر شدن کافی نیست بلکه لازم است خود را درگیر چیزهایی کنید که هر لحظه حس بودن و سرزندگی شما را تقویت کند. بسیار مهم است که وی از پیام‌هایی که در طی فکر کردن از ذهن خود می‌شنود، آگاه باشد، درگیر افکارش نشود و بتواند آن‌ها را رها کند ذهن‌آگاهی عمیق‌تر از تن‌آرامی پیش می‌رود و یک فرد ذهن‌آگاه سعی می‌کند بیدار شود و تجربۀ لحظه‌به‌لحظۀ خود را بپذیرد تنها کاری که از دست من و شما برای خلاصی از این جریان پایان‌ناپذیر فکر و خیال برمی‌آید این است که خودمان را با این سیل تمام‌ناشدنی یکی ندانیم و بین خود و افکارمان ارتباط برقرار نکنیم"


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.