خلاصه ماشینی:
"هم اکنون یک چارچوب جامع قانونی برای ایمنی و بهداشت شغلی وجود دارد که سازمانها را ملزم به کنترل فعالیتهایشان مینماید تا به طریقی عمل کنند که منجر به جراحت یا بیماری حرفهای نگردد و به اصطلاح از آن پیشگیری شود این مقاله به بهبود عملکرد ایمنی و بهداشت سازمانها از طریق در اخیار قرار دادن راهنمایی در مورد استقرار و نگهداری سیستم مدیریت ایمنی وبهداشت در سازمانها شامل ساختارسازی،سیاستگذاری،بسترسازی فرهنگی،آموزش، طرحریزی،مستندسازی اجرا،ممیزی و بازنگری اشاره مینماید.
4. مقدمات مدیریت ایمنی و بهداشت47 سازمان بایستی روشهایی را اتخاذ نماید که زمینههای مهم ذیل پوشش داده شوند: الف)طرحها واهداف همه جانبه شامل کلیه کارکنان و منابع به منظور دستیابی به خط مشی در سازمان.
در سازماندهی برای اجرای خط مشی و مدیریت موثر ایمنی و بهداشت، سازمان بایستی روشهایی را اتخاذ نماید که اطمینان دهد فعالیتها بطور صحیح و بر طبق برنامه انجام میگیرد و بایستی: الف)اختصاص مسئولیتها و پاسخگوییها در ساختار مدیریت تعریف شود.
در زمانهای متفاوت و به دلایل مختلف،ممیزیها باید به سوالات زیر پاسخ دهند: الف)آیا سیستم کلی مدیریت ایمنی و بهداشت سازمان توان دستیابی به استانداردهای مورد نیاز اجرای ایمنی و بهداشت را داشته است؟ ب)آیا سازمان کلیه الزامات مربوطه به ایمنی و بهداشت را انجام داده است؟ ج)نقاط قوت و ضعف سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت سازمان چیست؟ د)آیا سازمان یا بخشی از آن مستقیما در انجام و دستیابی به آنچه که ادعای آن را داشته،موفق بوده است؟ ممیزیها میتوانند جامع باشند و یا بر اساس شرایط،بر روی موارد انتخاب شده متمرکز شوند."