چکیده:
امروزه در بسیاری از نقاط دنیا ارزش شرکت ها بیش از آن که بر اساس دارایی شان سنجیده شود بر اساس اعتبار آنها برآورد می گردد.
این در حالی است که بسیاری از شرکت ها تنها با داشتن اعتبار در میان مردم ارزشی بسیار بیشتر از دارایی های منقول و غیر منقول خود
دارند. این وضعیت از زمانی نمود یافت که نام های تجاری پا به عرصه وجود گذاشتند و نقش تبلیغاتی رسانه ها پررنگ تر از قبل شد. با
این وجود در ایران، هنوز اعتبار رسانه ای سازمان ها به عنوان یک منبع استراتژیک یا به عبارتی یکی از دارایی های سازمانی نادیده
گرفته می شود.
بر همین اساس این مقاله با هدف نشان دادن نقش اعتبار رسانه ای به عنوان یک منبع استراتژیک به رش ته تحریر درآمده است . برای
دست یابی به این هدف از مدل های مختلف در مدیریت استراتژیک استفاده و به این طریق، اثباتی علمی برای موضوع یاد شده ارائه
شده است.
Nowadays in most parts of the world, the companies' value is evaluated based on their reputation, not based on their
properties. And this is when the most of the companies, just through holding famous, good reputation among people, they
hold more value than their movable and non movable properties. This situation started since the emergence of the
commercial brands and when media advertisement became more prevalent. But in Iran, the media reputation for
organizations still the organizations media reputation is neglected as a strategic resource or it is not regarded as
organizational properties.
So this paper has been written, aming to show up the media reputation role as a strategic resource. To achieve this goal, we
have utilized from several strategic management and in this way the scientific proof has been mentioned for the above said
topic.