چکیده:
هدف این مقاله آزمون اثر مکانیسمهای حاکمیت شرکتی بر هزینههای نمایندگی در نمونهای متشکل از شرکتهای ایرانی است. مقاله حاضر اثر مکانیسمهای حاکمیت شرکتی بر دو پراکسی متفاوت از هزینههای نمایندگی، یعنی فروش کل به دارایی کل (گردش دارایی) و نسبت هزینه های عملیاتی به فروش کل را بررسی میکند. از بین سازوکارهای کنترل هزینههای نمایندگی درصد اعضای غیرموظف هیئتمدیره و درصد سرمایه گذاران نهادی، به عنوان متغیر مستقل، بررسی شده اند. تحلیل و بررسی همبستگی با استفاده از رگرسیون مقطعی صورت گرفته است. یافتههای تحقیق نشان میدهد، در صورت استفاده از نسبت گردش دارایی به عنوان معیاری برای اندازهگیری هزینههای نمایندگی، بین درصد اعضای غیرموظف و هزینه های نمایندگی رابطة معناداری وجود دارد، اما این رابطه برای سرمایهگذاران نهادی معنادار نیست.
خلاصه ماشینی:
com Business Management University of Tehran Vol. 6, No. 2 Faculty of Management Summer 2014 Page: 2 Retail banking market segmentation based on the expected benefits of Bank Mellat customers Mohammad Rahim Esfidani 1, Seyed Mohammad Mahmoudi , 2 Masoud Keimasi 3, Hamzeh Mohammadi 4, Mohammad Reza Parsafard 5 Abstract: Goal of any enterprise is to be more efficient and gain more benefits.
ir Business Management University of Tehran Vol. 6, No. 2 Faculty of Management Summer 2014 Page: 3 Design of Strategic Planning Model for Human Resources Based on Staff Empowerment Process, Case Study (PEDEX Corporate) Fereshteh Amin1, Sayed Reza Sayed Javadin2, Ali Ramezani 3 Abstract: Organizational challenge in the twenty-first century is competition due to the expensive resources that determine survival and growth of enterprises.
ir Business Management University of Tehran Vol. 6, No. 2 Faculty of Management Summer 2014 Page: 4 Development of a Comprehensive Framework for Marketing Performance Assessment Using Meta-Synthesis Approach: a Study in Iran Banking Industry Nastaran Hajiheidari 1, Masoud Keimasi 2, Ali Amoei Ojaki 3 Abstract: In this study we have investigated the marketing key performance indicators and also attempted to develop a tool for measuring the marketing performance in the banking industry.
com Business Management University of Tehran Vol. 6, No. 2 Faculty of Management Summer 2014 Page: 7 Consumer Clustering on the Base of Their Shopping Styles and Examination of Its Relationship with Innate Innovativeness and NEO Personality Dimensions Sayyed Mohammad Tabatabaee Nasab 1, Khadijeh Arjmand 2 Abstract: This study has examined the relationship between decision styles in purchase, the aspects of innate innovativeness and personality dimensions.