Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه و بیننده

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : رسانه، بینندگان، تلویزیون، خانواده‌ها، تماشای تلویزیون، شبکه، مردم، برنامه‌های تلویزیون، رسانه‌های الکترونیکی، عوامل روان‌شناختی

خلاصه ماشینی:

"حال این پرسش مطرح است که چگونه می‌تواند تلویزیون با وجود ویژگی‌هایی چون زنده بودن، فوریت و حضور گسترده در زندگی خانواده‌ها،تمایلی میان خود به عنوان یک رسانه و بیننده بر قرار کند؛ درواقع یکی از عوامل مهم در موفقیت سیاست‌گذاران،برنامه‌ریزانن و برنامه‌سازان تلویزیونی، آگاهی از انگیزه‌ها و انتظارات بینندگان برنامه‌ها است. گستردهء این مسئولیت ازیک‌سو به مسائل تربیتی و فکری بیننده می‌رسد و از سوی دیگر به‌ سرگرم ساختن وی؛هم‌چنین باید توجه داشته باشیم که امروزه رسانه‌ها وضعیت پیچیده و متنوعی دارند و این فرصت را به مردم می‌دهند که سرگرمی‌ها و اطلاعات مورد نظر خود را از میان شبکه‌های بیشمار تلویزیونی،ایستگاه‌های رادیویی،رسانه‌های چاپی و وسایل الکترونیکی‌ جدیدی که از راه فناوری رایانه توان دسترسی به آن‌ها هسته برگزینند. نظرسنجی از بینندگان رسانه‌ دربارهء یک برنامه یا شبکه تنها سنجش بازخورد آن برنامه یا شبکه در میان بیننده نیست بلکه ابزار سنجش نیاز و یافتن انگیزه‌های جلب نظر بیننده و در پس آن سرمایه‌گذاری کردن در آن موارد و رفع نواقص برنامه‌ها است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.