Skip to main content
فهرست مقالات

کتاب و کلیک: رسانه ها و دین

نویسنده:

(8 صفحه - از 89 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، دینی، تلویزیون، رسانه‌های الکترونیکی، کتاب، رسانه‌های سنتی، رسانه‌ها و دین، علم ارتباطات، کارکردهای دینی رسانه‌های سنتی، تلویزیون جمهوری اسلامی ایران

خلاصه ماشینی:

"دیدگاه نظری مطلوب برای تبیین فرآیند ارتباطات دینی در عصر نوگرایی چیست؟تلویزیون جمهوری اسلامی ایران از چه ارتباطی در میان رسانه‌های سنتی و مدرن دینی کشور برخوردار است؟امکان مطلوب آموزش دین از راه وسایل ارتباط جمعی نوین با-تاکید بر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران-با چه اصولی تبیین می‌شود؟این پرسش‌ها شاکله اصلی کتابی را تشکیل می‌دهند که جناب آقای دکتر ناصر باهنر، عضو عیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس گروه ارتباطات آن دانشگاه، در کتاب رسانه‌ها و دین: از رسانه‌های سنتی تا تلویزیون آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند. نویسنده تلاش می‌کند برای اثبات فرض مطرح شده در فصل اول که برتری نیروی رسانه‌های سنتی بر رسانه‌های‌ الکترونیکی است با تمرکز بر رسانه‌هایی مانند مسجد، حوزه‌های علمیه، تعزیه و مجالس روضه‌خوانی ضمن بررسی تاریخ تحول و آغاز این رسانه‌های تحلیلی ارتباطی از این رسانه‌ها ارائه دهد؛تحلیلی معطوف به معرفی دست‌اندرکاران تولید پیام، کارکردها و ثمرات مورد نظر از تولید پیام، وسایل و ابزار تولید پیام و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.