چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط شایستگی مدیریتی و تعهد مدیریت در برابر توانمندسازی کارکنان بر عملکرد شغلی کارکنان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران است. روش پژوهش از نوع توصیفی، کمی و در زمره پژوهش های کاربردی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش کارکنان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران بودند که بر اساس فرمول کوکران 187 نفر از آنان به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از شش پرسشنامه گوناگون استفاده شد و داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که متغیرهای شایستگی مدیریت و تعهد مدیریت در برابر توانمند سازی کارکنان بر عملکرد شغلی آنان موثر است. علاوه بر این، انگیزش مدیریت و توانمندسازی کارکنان از طریق رضایت شغلی بر عملکرد شغلی اثرگذار است.
The main objective of this research is to investigate the relationship between managerial competency and management commitment to the employee empowerment on job performance of employees. As an applied research، this study used descriptive-quantitative method. The employees of EN Bank in Tehranmade upour population and based on Cochran’s formula as well as simple random sampling، 187 people were selected. For data collection six different questionnaires were applied. The collected datawere analyzedbased on Pearson correlation coefficient and path analysis test. The results showed that managerial competency and management commitment to the employee empowerment have positive effect on employee job performance. In addition، management motivation and employee empowerment havepositive impact on job performancethrough job satisfaction.
خلاصه ماشینی:
"چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط شایستگی مدیریتی و تعهد مدیریت در برابر توانمندسازی کارکنان بر عملکرد شغلی کارکنان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران است.
بیان میکنند که رضایت کارکنان تعهد بالا را در دستیابی به اهداف سازمان تشویق میکند و در پژوهش وی تاثیر شایستگی مدیریتی و تعهد مدیریت در برابر توانمندسازی کارکنان بر عملکرد شغلی مورد آزمایش قرار میگیرد.
علاوه بر این (2001)Meyer & Herscovitch اشاره دارند به تعریف وینرز از تعهد سازمانی که بهعنوان جمع فشارهای هنجاری برای حرکت در مسیری که اهداف و منفعت سازمان بهدست میآیند، تعریف شده است.
در این پژوهش منظور از تعهد مدیریت در برابر توانمندسازی کارکنان رفتارهای مدیران و سرپرستان است که جهت افزایش توانمندی کارکنان به کار گرفته میشود و با وجود کارکنان شایسته، شرکت میتواند انتظار رسیدن به اهداف به طور اثربخش را داشته باشد.
با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، مدیران و مسوولان بانک اقتصاد نوین با توانمندسازی و حمایتهای لازم و ایجاد شرایط عادلانه، باعث بهوجود آمدن رضایت کاری در بین کارکنان این بانک شدهاند که این امر به نوبه خود بر عملکرد شغلی آنان تاثیرگذار است و باعث میشود که این بانک در جذب مشتریان و همچنین نگهداری مشتریان قدیمی پیشگام باشد و بتواند در عرصه بانکداری خصوصی حرف اول را در کشور بزند و به مراتب آن مشتریان این بانک از سود و مزایای کافی و رضایت از دستاندرکاران عرصه بانکداری برخوردار شوند که این رضایت به خودی خود تبلیغ موثری برای این بانک به حساب میآید.
Intellectual Capital, Organization Trust and Management Skills, New York, McGraw-Hill Irwin."