چکیده:
در این مقاله توسعه آموزش جهانگردی و همچنین نیازهای فعالان صنعت جهانگردی در قالب صنعت و فرهنگ مورد بررسی قرار میگیرد.به منظور تأمین نیازهای روزافزون کارگذاران این صنعت،لازمست که آموزش در صنعت جهانگردی،در بطن خود به صورت تخصصیتر مورد توجه قرار گیرد.بدین منظور یک نگرش سه جانبه برای آموزش در صنعت جهانگردی بر اساس مسیرهای علمی،عملی،بازار و همچنین تجزیه و تحلیل هزینهها و سود ناشی از این صنعت با تأکید بر کلمات کلیدی از جمله کارگزاران این صنعت و برنامه عملی آنها مورد توجه قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"صنعت و برنامه عملی آنها مورد توجه قرار گرفته است.
ارائه مطالب آوزشی در صنعت جهانگردی در پاسخ به نیاز رو به رشد دانشجویان این صنعت بوده که بر اساس یافتههای(1)-در سال 2000
کمی این رشته سؤالاتی جدی برای دست اندرکاران این صنعت به وجود
در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این رشته شده است.
جهانگردی،فارغ التحصیلان این رشته را قادر سازد تا بتوانند در خارج از این صنعت نیز شغلی را به عهده گیرند؟یا اینکه برنامه آموزشی را تا حد امکان
مرتفع کردن نیازهای بازار با توجه به توسعه صنعت گردشگری احتیاج است و از این رو در سالهای اخیر توجه خاصی به برنامه تدریس رشتههای
فرایند استاندارد کردن ناشی از تمایلی است که برای تعریف ماهیت و دامنه وسعت گردشگری با هدف شناسایی زمینه اصلی و برنامه آموزشی
آورده و همچنین با چالشهای جدی روبرو نموده است،از این رو آنها گزینه ای دیگر را،جایگزین رشته گردشگری قرار میدهند.
سؤالی که مطرح میشود این است که اگر رشته گردشگری به نزدیکی و
خصوص از صنعت گردشگری را آموزش میدهند و به خاطر ماهیت خدماتی صنعت گردشگری،معمولا مهارتهای متخصصین این رشته در
دهند میتوان برای رشته جهانگردی نیز این نگرش را مورد استفاده قرار
رشته همواره مورد توجه حوزه دانشگاه و صنعت قرار گرفته و از این راه
فرصت را به دست اندرکاران علمی و عملی این صنعت داده تا بتواند
بیش از پیش به شرکت در جلسات و کنفرانسهایی که به منظور تهیه برنامههای آموزشی آینده صنعت گردشگری تشکیل میشود،تشویق و
جهانگردی وجود دارد آگاه نمایندو آنها را در برنامهریزی خود با حفظ اصول آموزش مورد ملاحظه قرار دهند."