چکیده:
افزایش روز افزون پیچیدگی محیط کسب و کار سازمانها موجب پدید آمدن بازاری گردیده، که در آن تقاضا برای استفاده از محصولات فناورانه و به خصوص محصولات نرم افزاری، به عنوان راهحلی کارا در جهت پاسخ به آن پیچیدگیها، دائما در حال افزایش است. طبیعتا با افزایش تقاضا برای چنین محصولاتی آنچه اهمیت مییابد طراحی فعالیتهای بازاریابی به گونهای متناسب با ماهیت این محصولات است تا بتواند به نحو مطلوب به نیاز بازار هدف پاسخ گوید. با توجه به این امر، هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی محصولات فناورانه بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان سازمانی در استان بوشهر است. به منظور انجام این مطالعه نمونهای مشتمل بر 37 سازمان دولتی استان بوشهر که از استفادهکنندگان محصولات نرمافزاری اداری بودند، انتخاب گردیده و مورد مطالعه قرار گرفتند. تحلیل ساختاری روابط علی مدل موجود در مدل ارائه شده بیانگر این است که ویژگیهای محصول نرم افزاری بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت و معنیداری دارد. همچنین، پیشبرد محصولات و رضایت مشتریان نیز تاثیر مثبت و معنیداری بر نیات رفتاری آنها دارند. به علاوه مشخص گردید، عوامل رابطهای نه تنها بر افزایش رضایت مشتریان موثر است. بلکه بر میزان تاثیرگذاری رضایت بر نیات رفتاری آنها نیز موثر خواهد بود.
خلاصه ماشینی:
"بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی محصولات نرم افزاری اداری بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان، با توجه به اثر تعاملی عوامل ارتباطی (مورد مطالعه: سازمانهای دولتی استان بوشهر) عبدالمجید مصلح1*، احمدالهیاری بوزنجانی2 1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس 2- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی چکیده واژههای کلیدی: مقدمه امروزه، استفاده از محصولات فناورانه بهعنوان راهحلی اساسی در جهت افزایش اثربخشی و کارایی سازمانی، بازار وسیعی را برای شرکتهای تولیدکننده محصولات نرمافزاری ایجاد نموده است که به سرعت در حال گسترش است.
طبق مطالعات پیشین، فراهم نمودن بستر مناسب برای بهبود نیات رفتاری مشتریان را باید در افزایش رضایت آنها جستجو نمود (هان، کیم و هیون ، 2011؛ لین و چن ، Jany Díaz Herrmann and et al Lin 2006) که به صورت کلی عبارت است از، قضاوت کلی مشتریان در خصوص نحوه تعامل با شرکت و تجربهای که از مصرف کالا و خدمات آن دارند (چن، 2008).
جدول 1: نمای کلی ابزار گردآوری دادهها متغیر منبع مورد استفاده تعداد سؤالها آمیخته بازاریابی محصول مدل سنجش کیفیت نرمافزار ایزو (2001) 15 پیشبرد نگارندگان بر اساس تعریف روستا و همکاران (1376) 3 قیمت هرمان و همکاران (2007) 2 توزیع راج (2006) 2 نگارندگان 1 عوامل رابطهای پاراسورامان و همکاران (1988) 3 نگارندگان 3 رضایت مشتری پارک و همکاران (2004) 2 نگارندگان 4 نیات رفتاری مشتری چن (2008) 3 تجزیه وتحلیل دادهها طبیعتا در انجام هر پژوهشی قبل از اقدام به گردآوری دادههای مورد نظر باید نسبت به روایی ابزار مورد استفاده اطمینان حاصل نمود."