Skip to main content
فهرست مقالات

سواد رسانه ای: پاتوق مجازی درنگی در کیفیت حضور معلم و دانش آموزان در رسانه های اجتماعی

نویسنده:

(5 صفحه - از 12 تا 16)

خلاصه ماشینی:

"پاتوق سایبری ما محفوظ می‌ماند و در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد؟ - آیا اطلاع از مشخصات فردی، گروه‌های دوستی، سطح دانش، علاقه‌ها و سلیقه‌ها، عمق بینش و نوع نگرش دانش‌آموزان ما می‌تواند مورد سوءاستفادة بیگانگان قرار بگیرد؟ آیا برای شناسایی، برنامه‌ریزی، هدایت، جذب یا حذف نخبگان یک جامعه به اطلاعات بیشتری نیاز است؟ - آیا ترجیح دادن منفعت شخصی بر منفعت جمعی در انتخاب رسانه‌های اجتماعی درست است؟ آیا یک مربی می‌تواند اطلاعات شخصی خود و دانش‌آموزانش را - بدون توجه به عواقب درازمدت آن- در اختیار یک شرکت بیگانه بگذارد و منافع بلندمدت ملی را در این زمینه نادیده بگیرد؟ - نفع اصلی شرکت‌های بزرگ در ارائة خدمات رایگان رسانه‌ای به کشورهایی که هیچ دفتر یا نمایندة رسمی در آن ندارند چیست؟ این شرکت‌ها چگونه می‌توانند با جذب تبلیغات و آگهی، هزینه‌های خدمات رایگانی را که به ما می‌دهند جبران کنند؟ کدام تبلیغات؟ مگر در اکثر رسانه‌های اجتماعی تبلیغات وجود دارد؟ - آیا عادی‌سازی، ترویج و توجیه کردن استفاده از راه‌های غیرقانونی عبور از فیلترینگ، برای دسترسی به رسانه‌های اجتماعی که طبق مقررات کشور دسترسی به آن‌ها مجاز نیست، یک فعالیت تربیتی و پسندیده است؟ اثرات مخرب جانبی عبور از فیلترینگ برای بچه‌ها بیشتر است یا نفع تربیتی ایجاد پاتوق سایبری در یک محیط غیرقانونی؟ - آیا شرکت‌های غربی ارائه‌دهندة خدمات رسانه‌های اجتماعی به یک اندازه غیرقابل اعتماد هستند؟ ملاک‌های اصلی اعتماد به این شرکت‌ها چیست؟ آیا می‌توان از بین بدها، «بدترین» را انتخاب نکرد؟ - آیا هرگز به انتخاب نرم‌افزارهای «متن باز» رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک جایگزین ایمن و خصوصی به‌جای رسانه‌های اجتماعی بزرگ فکر کرده‌ایم؟ وقتی یک مربی با توجه به نیاز دانش‌آموزانش و با اطلاع کامل از ویژگی‌های انواع رسانه‌های اجتماعی دست به انتخاب زد و پاتوق سایبری ایجاد کرد، باید به‌طور شفاف و دقیق قوانینی را برای حضور در این مکان ملاقات مجازی تدوین کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.