Skip to main content
فهرست مقالات

معلمان قرن 21: کلید موفقیت در آموزش و پرورش اندونزی

نویسنده:

(3 صفحه - از 37 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : آموزش‌و‌پرورش جمهوری اسلامی ایران ، معلمان ، معلمان ، سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش ، دانش‌آموزان ، سند تحول‌بنیادین آموزش‌و‌پرورش جمهوری اسلامی ، تربیت ، ارزیابی ، طراحی ، رشد توانایی‌های بالقوة دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"براساس این دسته از صلاحیت‌ها، لازم است معلم: توانایی درک سبک یادگیری، ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، اخلاقی و معنوی دانش‌آموزان خود را داشته باشد. ضرورت توجه به آموزش‌ معلمان در راهکار ۴-۱۵ از هدف عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره شده است، این راهکار بر دانش‌افزایی مستمر معلمان در حین خدمت و ارتقای شأن و منزلت فرهنگی و اجتماعی آن‌ها تأکید دارد. برای این کار از نظریه‌های آموزشی، فرایندها، روش‌های ارزیابی آموزش و شیوه‌های استفاده از نتایج یادگیری برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان آگاهی داشته باشد، ابزار‌های متفاوتی چون ابزارهای ارزشیابی را تهیه و از آن‌ها در طرح درس خود به‌منظور دستیابی به اهداف آموزشی استفاده کند و به‌منظور تعیین میزان آموخته‌های دانش‌آموزان در فرایند تدریس خود از ارزشیابی بهره گیرد. براساس این دسته از صلاحیت‌ها لازم است معلم: توانایی برقراری ارتباط مؤثر با والدین دانش‌آموزان یا سرپرستان آن‌ها، همکاران و دیگر اعضای جامعه را داشته باشد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.