چکیده:
افزایش دانش و آگاه سازی افراد از عوامل ارتقای کیفیت رفتاری و عملکردی است . از این رو، آموزش ، اطلاع رسانی و بازآموزی جزء جدانشدنی سازمان هایی است که رشد کیفی خدمات در زمرة اهدافشان است . آموزش و اطلاع رسانی در نیروی انتظامی ، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات ، موجب آگاهی بخشی به افراد جامعه و ابزاری برای تحقق امنیت اجتماعی است . موفقیت در امر پیشگیری از حوادث و جرایم مستلزم تهیه برنامه های منسجم و شناخت مدبرانه روشهای پیشگیری و فرایند آن است . از طرف دیگر، پالایش و هدفمندسازی برنامه های آموزشی با توجه به ویژگی های مخاطب از ملزومات اجرای هر برنامه آموزشی است . در این مقاله ، چارچوبی برای هدفمندسازی آموزش و اطلاع رسانی برای بهبود خدمات پلیس عرضه می شود. چارچوب عرضه شده دارای سه فرایند اصلی است که به ترتیب به تحلیل جامعه هدف با استفاده از روش های داده کاوی ، تدوین رویکردهای آموزشی ، تطبیق با جامعه هدف و اجرای برنامه آموزش می پردازد. به منظور بررسی چارچوب عرضه شده نمونه پژوهی ای در جامعه رانندگان متخلف در حوزة خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است .
خلاصه ماشینی:
پیشنهاد چارچوب هدفمندسازی آموزش و اطلاع رسانی برای بهبود خدمات پلیس تاریخ دریافت مقاله :١٣٩٣/٣/١٢ تاریخ پذیرش مقاله :١٣٩٣/٣/١٧ هدی مشایخی ١، زهرا نوراله ٢ چکیده : افزایش دانش و آگاه سازی افراد از عوامل ارتقای کیفیت رفتاری و عملکردی است .
چارچوب عرضه شده دارای سه فرایند اصلی است که به ترتیب به تحلیل جامعۀ هدف با استفاده از روش های داده کاوی ، تدوین رویکردهای آموزشی ، تطبیق با جامعۀ هدف و اجرای برنامۀ آموزش می پردازد.
به این ترتیب ، داده کاوی ابزاری مناسب برای تحلیل جامعۀ هدف و استخراج گروه های معنادار است که تدوین برنامه های آموزشی و تشخیص روش های دست رسی به مخاطب را بسیار تسهیل می کند و نظم می بخشد.
چارچوب عرضه شده سه فرایند اصلی دارد که به ترتیب جامعۀ هدف با استفاده از روش های داده کاوی ، تدوین رویکردهای آموزشی و اجرای برنامۀ آموزش جامعۀ هدف را تحلیل می کند.
برای شرح بیشتر جنبه های مختلف رویکردهای آموزشی ، چند مثال ساده دربارة آموزش برون سازمانی در حیطۀ تخلفات رانندگی ، در ادامه مطرح می شود: مثال اول : فرض کنیم الگوی تحلیلی استخراج شده گروهی معنادار مانند رانندگان تاکسی را شامل می شود و سبقت غیر مجاز را تخلف عمدة این گروه در محدودة شهر تهران می داند.
تدوین تجمیع و رویکردهای تتططبیبیق ق باباالگمدول پیش پردازش آموزشی استخراج اجرای رویکردهای بازخورد روآیمکورشهیای آموزشی فرفارینایددتظتبیطق بیگق روگرهواهیهاهیف هدف بازخورد شکل شمارة (١): نمایش گرافیکی الگوی هدفمند آموزش و اطلاع رسانی به این منظور، می توان از روش های خوشه بندی و پیش بینی کنندة داده کاوی و یادگیری استفاده کرد.