چکیده:
 
خلاصه ماشینی:
ir چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با روش چندرسانهای بر رشد مهارتهای (عملکرد) اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوای پایه دوم راهنمایی تهران صورت پذیرفته است.
نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که برنامه آموزش چندرسانهای بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوا، در گروه آزمایش بهطور معناداری (در تمامی مؤلفهها) مؤثر بوده است (001/0P<).
بنابراین، نتایج این پژوهش در راستای سایر پژوهشهای مشابه انجام شده، بیانگر نقش مثبت استفاده از چندرسانهای در رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوا بود.
نتایج به دست آمده از این پژوهش، نشان داد که آموزش چند رسانهای بر افزایش میزان یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان کم بینای سال سوم مقطع راهنمایی مؤثر بوده است.
بنابراین، میتوان گفت که آموزش مهارتهای اجتماعی با روش چندرسانهای بر رشد مهارتهای اجتماعی؛ از جمله احترام به دیگران، انجام وظیفه، رعایت نظم و مقررات، دوستیابی و مسؤولیتپذیری دانشآموزان مؤثر است و در هر یک از این مؤلفهها، میانگین گروه آزمایش در مقایسه با میانگین گروه کنترل بیشتر بود.
بحث و نتیجهگیری پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش به روش چندرسانهای بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوا پایه دوم راهنمایی انجام شد.
در کل، نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آموزش به روش چندرسانهای بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوا تاثیرگذار بوده است.
Social Skills Training With Handicapped Children: A Review of Educational Research.
The Use of Innovative Computer Technology For Teaching Social Communication to Individuals With Autism Spectrum Disorders.