Skip to main content
فهرست مقالات

خط و تایپوگرافی لاتین

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تایپوگرافی، خط، خط و تایپوگرافی لاتین، هنر، گرافیک، رومی، فوتوریسم، طراحی، نقاشی، مکتب

خلاصه ماشینی:

"یونانیان‌ باستان شکل الفبایشان را براساس اشکال هندسی‌ همچون دایره،مربع و مثلث قرار داده و برای ایجاد نظم در این حروف از دو خط افقی استفاده می‌کردند. این‌ حروف تقریبا مدور با سندر2و دیسندر3کوچکشان این امکان را فراهم‌ می‌کردند که نوشتن سریع‌تر صورت گیرد و به همین دلیل برای استفاده‌ی‌ روزمره طراحی شده بودند. فرم‌های مرتبط و فاصله‌دار خط «بسکرویل»و وجود تفاوت زیاد بین علائم ریز و درشت در این‌ خط نسبت به خط باستان،و خوانایی آن،دلیل معروف بودن آن‌ می‌باشد،خطوطی از جمله«بسکرویل»و«کازلون»که از خطوط انتقالی به شمار می‌روند در(شکل 7)نشان داده شده است. این هنرمندان طرفدار مکتب‌ «کانستراکتیویسم»16هنرمندان را به دست کشیدن از ابداع آثار بی‌فایده و روی آوردن به ساخت پوسترهایی فراخواندند که در جهت حذف آثار قرون‌ گذشته و ایجاد فضا برای زندگی تازه بود. وی بر این اعتقاد بود که کمونیسم و مهندسی اجتماعی(ارتباطات‌ اجتماعی)قوانین جدیدی را پدید خواهند آورد،تکنولوژی نیازهای اجتماع را فراهم خواهد کرد و هنرمندان و طراحان با ساختن( gnitcurtsnoC ) جهانی تازه از موضوعاتی که برای بشر،محیط و اجتماع غنی‌تری فراهم‌ می‌نماید،به ایجاد یک اتحاد بین هنر و تکنولوژی خواهند پرداخت. در کلیت این طرح‌ها فضاهای‌ خالی در نظر گرفته می‌شد که قبلا هرگز دیده نشده بود و به طور ابتکاری‌ اشکال چهارگوش و مدور هنسی،نه برای تزیین،بلکه به عنوان راهنمای‌ کاربردی در طول پیام جهت جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گرفت. اصطلاحات«گروتسک»35و«گوتیک»36در اوایل قرن‌ نوزدهم،برای توصیف طرح‌های بدون پایه‌ی جدید که به ندرت و به ویژه‌ برای اهداف نمایشی و تبلیغاتی استفاده می‌شدند،به وجود آمدند و این‌ نخستین باری بود که حروف بدون پایه تا این حد مورد استفاده قرار می‌گرفتند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.