چکیده:
دستیابی به چابکی در تولید، نیازمند برآورده شدن مجموعه ای از نیازمندی ها در زنجیره ی تأمین شرکت است تا بتواند از رویکرد چابکی در شرکت پشتیبانی کند. در این میان ، عواملی هستند که می توانند بر این چابکی اثر گذارند. بنابراین ، شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی در زنجیره ی تأمین یکی از مسائل راهبردی است . دستیابی به پاسخی شایسته برای این مسأله ، می تواند در دراز مدت با اهمیت و دارای پیامدهای شگرف اقتصادی باشد. در مقایسه با دیگر حوزه ها، پژوهش های کمی برای شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر زنجیره ی تأمین چابک انجام شده است . هم چنین ، در پژوهش های کنونی نیز تأکید بیش تری بر شاخص های کمی شده است و شاخص های کیفی کمتری بررسی شده است . دلیل این کم توجهی ، شاید به ماهیت نادقیق بودن شاخص های کیفی و نیز کنش دو سویه ی آن ها در شناسایی و رتبه بندی مربوط باشد.در این پژوهش با به کارگیری یک رویکرد نوین آمیخته با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای فازی ، عوامل مؤثر بر چابکی زنجیره ی تأمین شناسایی و رتبه بندی می شوند. برای تعیین روابط میان شاخص ها از روش مدل سازی ساختاری تفسیری استفاده شده است . رویکرد پیشنهادی در یک بررسی موردی به کار گرفته شده است . یافته ها نشان می دهد که این رویکرد می تواند در دستیابی به عوامل اثر گذار سودمند باشد.
خلاصه ماشینی:
"با این وجود شات 9 (٢٠١٠) بیان داشته است که مهم ترین Murphy, Trailer and Hill Chrisman, Bauerschmidt and Hofer Mirbargkar Jafari Samimi and Sina Dubini and Aldrich Brüdrel and Preisendorfer Gottlieb and Bergen Klyver and Hindle Schott منبع برای کارآفرینان ، «دانش » است که یا از طریق یادگیری از تحصیلات و تجربیات پیشین کسب می شود و یا این که به واسطه ی مشورت های دریافتی از حلقه های محدود و یا وسیعی از مشاوران که متعلق به بخش های مختلفی از زندگی آن هاست ، حاصل می شود (شات ، ٢٠١٠).
موضوع شبکه های بین سازمانی عموما در حوزه ی تحقیقات در سطح صنعت به کار گرفته می شود؛ در حالی که مفهوم شبکه ی شخصی کارآفرینان O’ Donnell, Gilmore, Cummins and Carson Birley Hoang and Antoncic Jack and Rose Jack غالبا در زمینه ی کسب و کارهای تازه تأسیس مطرح می شود (اودونل و همکاران ، .
اگرچه برقراری ارتباط با افراد مذکور، احتمال دسترسی به منابع مورد نیاز کارآفرینان (ازجمله منابع مالی و اطلاعاتی ) را افزایش می دهد، به نظر می رسد با توجه به آن که اطلاعات این افراد، نسبت به اعضای شبکه ی بازار و شبکه ی کارآفرینانه در خصوص ابعاد Young and Sexton Soh مختلف کسب و کار، بازار، نیاز مشتریان و وضعیت رقابت کمتر است ، میانگین کمتری نسبت به سایر ابعاد شبکه به خود اختصاص داده اند."