چکیده:
هدف این مقاله بررسی میزان برخورداری ازشاخص های مختلف رفتارشهروندی سازمانی در یکی از سازمان های آموزشی بوده است . در این تحقیق رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه مازندران با توجه به نوع وظایف ،سابقه ی خدمت ، سطح تحصیلات ،جنسیت و نوع استخدام ، در چارچوب نظریه ی ارگان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است .جامعه ی آماری آن ٣٠٠ نفراز پرسنل بخش های مختلف دانشگاه هستند و روش جمع آوری اطلاعات به شیوه ی سرشماری انجام گرفته است . روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است که داده ها با استفاده از روش مثلث سازی و سه ابزار پرسش نامه ، مصاحبه و بررسی اسناد جمع آوری شدند. یافته های این تحقیق نشان می دهد که کارکنان دانشگاه مازندران از رفتار شهروندی سازمانی برخوردار هستند. ولی میان میزان - برخورداری از شاخص های مختلف رفتار شهروندی سازمانی تفاوت معنی داری وجوددارد. هم چنین از دیگر یافته های حاصل از این تحقیق این است که میان کارکنان درمیزان برخورداری برحسب جنسیت نوع وظایف ، سطح تحصیلات و نوع استخدام تفاوت معنی داری وجود ندارد. ولی از نظر سابقه ی خدمت تفاوت معنی دار وجود دارد. یافته های حاصل از مصاحبه نیز نشان دادکه کارکنان از رفتار شهروندی سازمانی برخوردار هستند، در نهایت بررسی اسناد و مدارک نیز گویای این بود که دانشگاه در زمینه ی آموزش رفتارهای شهروندی دوره ی آموزشی برگزار نکرده است . براین اساس توجه بیش تر به شناخت رفتار شهروندی سازمانی در دانشگاه مازندران به منظور افزایش اثربخشی سازمان بیش از پیش احساس می شود و به دنبال آن ، نیاز به شناخت و آموزش این مفهوم و ابعاد آن به منظور توانمندسازی نیروی انسانی را می طلبد.
خلاصه ماشینی:
"Christopher جدول شماره ی یک - چکیده پژوهش های پیشین در زمینه ی این پژوهش عنوان مرجع ارائه ی مدلی مفهومی برای بررسی رقابت در بازارهای متلاطم (Christopher, Lowson, & Peck, با تمرکز بر زنجیره ی تأمین چابک 2004) بررسی دلایل ادغام زنجیره های تأمین و ارائه ی مدلی سه )Yusuf, Gunasekaran, Adeleye, & بعدی برای ارزیابی زنجیره ی تأمین Sivayoganathan, 2004( ارائه ی مدلی برای اندازه گیری عملکرد زنجیره های تأمین ناب ، )Agarwal, Shankar, & Tiwari, چابک و ترکیبی 2006( طراحی و مدیریت زنجیره ی تأمین (Simchi-Levi, 2008) ارزیابی چابکی زنجیره ی تأمین (Jaina, Benyoucefa, & Deshmukh, 2008) اعتماد سازی درزنجیره ی تأمین (Holweg & Pil, 2001) ایجاد استراتژی های تولید و ساخت بر اساس سفارش مشتریان در زنجیره های تأمین چابک (Agarwal & Shankar, 2003) مروری بر معیارهای لازم برای ایجاد تولید چابک (Ramesh & Devadasan, 2007) ارائه ی مدلی عملیاتی برای مدیریت روابط با مشتریان در زنجیره ی تأمین (Bultema, 2000) چابک انعطاف پذیری زنجیره ی تأمین چابک (Simaei & Jolai, 2006) ارائه ی مدلی مفهومی جهت ارزیابی و اندازه گیری عملکرد زنجیره ی تأمین (Chan, Qi, Chan, & La, 2003) چابک ارائه ی مدلی عملیاتی برای مدیریت روابط با مشتریان در (Marshall, Lassk, & Moncrief, زنجیره ی تأمین چابک 2004) چابکی زنجیره ی تأمین درتوانایی در پاسخ گویی سریع به (Jain, Benyoucef, & Deshmukh, تغییرات بازار و مشتری 2008) سیستم های تولید انعطاف پذیر ریشه ی چابکی (Baker, 2008) بررسی ارتباط میان ابعادزنجیره ی تأمین چابک ، اهداف Yahaya, Y."