چکیده:
زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود(عج)، یکی از وظایف و رسالت های خطیر شیعه بصیر و آگاه در جهان امروز است و زمینه سازی رسانه ای _ تبلیغاتی یکی از مهم ترین شاخه های آن است که سایر موضوعات و عرصه ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می دهد؛ چرا که رسانه و تبلیغات در دنیای امروز نقش برجسته ای دارد، تا حدی که در نظر کارشناسان، جایگزین سلاح و گلوله شده است. موضوع زمینه سازی ظهور منجی عالم(عج)، یکی از بهترین عرصه ها برای استفاده از توانایی ها و ظرفیت های حوزه رسانه و تبلیغات با به کارگیری آخرین دستاوردها و فناوری های روز بشری است و گستردگی تاثیر و تنوع ابزارها و شیوه های مورد استفاده در رسانه و تبلیغات، زمینه های تازه و متعددی را برای نوآوری و خلاقیت در حوزه بیان اصول و مبانی مهدویت، منجی، آخرالزمان، ضرورت زمینه سازی، نقش مهم تلاش های محبان و منتظران و... پیش رو قرار می دهد. رسانه و تبلیغات انواع آن ها اعم از مکتوب، دیداری _ شنیداری، مجازی _ سایبری، دینی _ عرفی، در سایه ایجاد سازمان و تشکیلات منظم و استفاده از ظرفیت های هنر، طراحی، چاپ و... ظرفیت های بالقوه ای است که لازم است توسط محبان و منتظران قدوم منجی عالم(عج)، مورد توجه و استفاده جدی قرار گیرد. در این مقاله سعی شده است که مسئله زمینه سازی ظهور مهدی موعود در حوزه رسانه و تبلیغات و چگونگی ایفای نقش موثر توسط منتظران و محبان ظهور، مورد طرح و آزمون قرار گیرد.
خلاصه ماشینی:
"/> چکیده زمینهسازی برای ظهور مهدی موعود(، یکی از وظایف و رسالتهای خطیر شیعه بصیر و آگاه در جهان امروز است و زمینهسازی رسانهای _ تبلیغاتی یکی از مهمترین شاخههای آن است که سایر موضوعات و عرصهها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر قرار میدهد؛ چرا که رسانه و تبلیغات در دنیای امروز نقش برجستهای دارد، تا حدی که در نظر کارشناسان، جایگزین سلاح و گلوله شده است.
قطعیت رجعت مسیح( و ضرورت زمینهسازی آن در نظر منحرفان غربی</H3> پس از اینکه حضرت عیسی( در جریان آزار و اذیت مردم به گمان آنها به دار آویخته شد، ولی در حقیقت و طبق آنچه در قرآن آمده است خداوند او را به آسمانها عروج داد (نساء: 157 - 158) این عقیده در میان مسیحیان تقویت شد که او به زودی بازمیگردد و زمینهسازی برای ظهور مهدی موعود(، از جمله وظایف و رسالتهای خطیر شیعه بصیر و آگاه در جهان امروز به شمار میرود و زمینهسازی رسانهای _ تبلیغاتی یکی از مهمترین شاخههای آن است که سایر موضوعات و عرصهها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر قرار میدهد؛ چرا که رسانه و تبلیغات در دنیای امروز نقشی برجسته دارد، تا حدی که جایگزین سلاح و گلوله شده است.