چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطهای عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در کاربرد فنآوری، توسط دبیران مقطع متوسطه شهر یزد انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دبیران دبیرستانهای متوسطه به تعداد 3585 نفر بود. نمونه آماری پژوهش را 454 نفر از دبیران مدارس متوسطه که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند، تشکیل میدادند. ابزارهای پژوهش، شامل پرسشنامه استاندارد سنجش میزان کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات ونبراک (2001)، پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش نسبت به کامپیوتر ونبراک و ژئومن (2003) و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری MSLQ بود. تحلیل دادهها از طریق آمار استنباطی و تکنیک آماری مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر تاییدی با استفاده از نرمافزار لیزرل انجام گردید. نتایج نشان داد که رابطه نگرش و انگیزش و مولفههای آنها با کاربرد فاوا معنادار و مثبت بوده است. بهعبارت دیگر، نگرش و انگیزش و مولفههای آنها بر کاربرد فاوا تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
"بررسی تأثیر انگیزش و نگرش در استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دبیرستانهای شهر یزد بیبیعشرت زمانی * 1 نرجس امینی ** چکیده این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطهای عوامل انگیزشی و نگرشی مؤثر در کاربرد فنآوری، توسط دبیران مقطع متوسطه شهر یزد انجام شد.
لذا، این تحقیق با هدف بررسی عوامل مؤثر در کاربرد فاوا در چارچوپ مدل ارایه شده توسط دبیران مقطع متوسطه شهر یزد شکل گرفته و متناسب با آن فرضیهای به این شرح تدوین شده است: از دیدگاه دبیران دبیرستانهای شهر یزد انگیزش و نگرش در استفاده و کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر دارند.
###############9############### On the Effect of Motivation and Attitude on the Application of Information and Communication Technology at Yazd High Schools Bibi Eshrat Zamani Associate Professor of Educational Sciences and Psychology Department, Isfahan University, Isfahan, Iran Narjes Amini 1 Ph. D.
Student of Educational Planning, Isfahan University, Isfahan, Iran Abstract The purpose of the present study was to investigate the effect of teachers’ motivation and attitudes on using information and communication technologies at Yazd high schools.
Keywords: accepting information technology, employees’ creativity, externalvariables, perceived usefulness Investigating the Status of Virtual Courses of Educators’ In-Service Training (A Case Study: Educators of Dehloran Area) Rezvan Hakimzadeh Associate Professor of Curriculum Planning Department, University of Tehran, Tehran, Iran Ahmad Malekipour 6 Ph. D.
Keywords: education, M-learning, learning, retention, progress motivation The Relationship between Students' Information Technology Literacy and their Critical Thinking Saeid Saffarian Hamedani Assistant Professor, Educational Management Department, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran Alireza Alipoor 8 Ph. D."