خلاصه ماشینی:
"این مطلب تحت عنوان«پشتوانه علمی مدیران»اشارهای داشت به مدیران تجربی و تحصیلکرده و چنین عنوان شده بود: علیرغم اینکه ممکن است برخی مدیران بیمارستانها تجربه و کارایی خود را،حتی با مدرک غیر دانشگاهی به اثبات رسانند و مدیریت آنها بهگونهای باشد که رضایت نسبی برخی از بیماران را فراهم آورد،اما واقعیت امر این است که کار باید در دست کاردان باشد و کسی سکاندار یک مجموعه بهداشتی و درمانی کشور شود که مسولیت خود را پیوند خورده با سلامت و بهداشت زندگی مردم بداند و این میسر نیست مگر آنکه به قول وزیر بهداشت:یک مدیر بیمارستان،اقتصاد بداند،از جامعهشناسی و حقوق بهره داشته،روانشناسی و دانش پزشکی را تجربه کرده باشد.
در کتابخانههای دانشگاهی،تمام کسانی که در کتابخانه کار میکنند در حقیقت نه منشی هستند نه کارمند و نه تکنیسین بلکه همه کتابدارند و کتابدار باید آموزش حرفهای دانشگاهی این مورد که امروزه مجریان انتقال و تبادل اطلاعات داعیهء مدیریت اطلاعات را دارا هستند،احتمالا ادعای بجایی نیست زیرا اکثریت قریب به اتفاق این مدیران،اول درس کتابداری خواندهاند بویژه که در سالهای اخیر باید واحدهایی در زمینه تکنولوژی اطلاعرسانی و مدیریت اطلاعات را نیز بگذرانند و برحسب گرایش تخصصی و علاقه شخصی و نیاز سازمان مربوط،به بخش تکنولوژی اطلاعرسانی جذب بشوند.
یکی از اشتباهات کسانی که مدیریت اطلاعات را منحصر به خود میدانند و کتابداران و اطلاعرسانان را دستکم میگیرند این است که آنها تکنولوژی و سخت افزار را در اختیار دارند و کتابداران و متخصصین اطلاعرسانی زمینهء تغذیه آنها را،و طبیعی است اگر همکاری و هماهنگی درست و جدی بین این دو گروه وجود نداشته باشد حاصل کار ارزشی نخواهد داشت چون فاقد صحت و انسجام خواهد بود."