Skip to main content
فهرست مقالات

سخن ماه: ترویج وارونه ی گردشگری

نویسنده:

(3 صفحه - از 5 تا 7)

خلاصه ماشینی:

"با توجه به این دو نکته ملاحظه می‌شود که ما، در موضوع گردشگری ضعف و مشکل داریم زیرا از یک طرف هر سال درآستانه تعطیلات نوروزی، آژانس‌ها و دفاتر گردشگری، به جای تلاش جهت جذب گردشگران خارجی به ایران و جذب درآمد ارزی، بر طبل سفر به خارج از کشور می‌کوبند و آدرس مراکز تفریحی بعضی از کشورها را با آب و تاب می‌دهند، حتی گاهی پرواز مستقیم به بعضی از مراکز کذایی را تبلیغ می‌کنند!. این شیوه، درست برخلاف اهداف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که نهایتا جذب گردشگران خارجی و افزایش درآمد ارزی ملی است به‌ویژه اگر سیاست اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم که باید تلاش کنیم عواید کشور افزایش یابد نه این‌که ارز از کشور خارج شود. حال این چه سیاست فرهنگی است که سازمان صدا و سیما شب و روز بر طبل سفرهای نوروزی می‌کوبد و هر روز گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری نقطه‌ای از کشور را به تصویر می‌کشد و جاماندگان از سفر را هم تشویق می‌کند که به هر قیمت سفر نوروزی را شروع کنند!."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.