چکیده:
با توجه به اهمیت موضوع وفاداری، این پژوهش درصدد آزمون و بررسی میزان تأثیر و چگونگی نحوه ارتباط بین عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی در بانک سامان بوده است که در این راستا متغیر راهبرد بازاریابی ارتباطی بهعنوان متغیر مستقل، اعتماد الکترونیکی و رضایت الکترونیکی بهعنوان متغیر تعدیلکننده و وفاداری الکترونیکی نیز بهعنوان متغیر وابسته در مدل تحقیق در نظر گرفته شده اند. به این منظور جامعه آماری این تحقیق، مجموعهای از مشتریان که در سال1391 از خدمات اینترنتبانک سامان در شهر تهران خدمات دریافت کردند، انتخاب شد. دو مورد از بنیانهای بازاریابی ارتباطی، یعنی تعهد و ارتباطات دو جانبه بر اعتماد الکترونیکی تأثیر قابل توجه داشته و همچنین میزان تأثیرگذاری بنیانهای مدیریت تعارض و شایستگی بر رضایت الکترونیکی در سطح بالایی قرار دارد، اما بین متغیر مدیریت تعارض و اعتماد الکترونیکی رابطه معناداری یافت نشد. واژههای کلیدی: راهبرد بازاریابی ارتباطی، رضایت الکترونیکی، اعتماد الکترونیکی.
خلاصه ماشینی:
"٩. ١٧ چکیده با توجه به اهمیت موضوع وفاداری، این پژوهش درصدد آزمون و بررسی میزان تأثیر و چگونگی نحوه ارتباط بین عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی در بانک سامان بوده است که در این راستا متغیر راهبرد بازاریابی ارتباطی به عنوان متغیر مستقل ، اعتمـاد الکترونیکـی و رضـایت الکترونیکـی بـه عنـوان متغیـر تعدیل کننده و وفاداری الکترونیکی نیز به عنوان متغیر وابسته در مدل تحقیق در نظر گرفته شده اند.
عواملی که رابطه بین رضایت مندی و وفاداری الکترونیکی را تحت الشعاع قرار میدهند، شامل متغیرهای تعدیل کننده سطح کسب وکار (اعتماد و ارزش احساس شده ) و متغیرهای تعدیل کننده سطح فردی (راحتی و اندازه خرید) 4 (هشمی، اسیم ، (2005 در این تحقیق با هدف دستیابی به درک عمیق از عوامل مؤثر بر وفاداری، مطالعه موردی بر وب سایت های سیستم هوایی اسکاندیناوی و بانک نوردا صورت گرفته است .
/ / نمودار ٣ آزمون فرضیه های اصلی تحقیق به وسیله تحلیل مسیر مدل ساختاری زیر رابطه میان متغیرهای مستقل نظیر تکمیل ، طراحی، پاسخگویی و امنیـت را بر اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی نشان داده است .
/ / نمودار ٤ روابط همبستگی میان متغیرهای مورد نظر در مدل مفهومی پژوهش همچنین در آزمون فرضیه های تحقیق با اسـتفاده از مـدل معاد ـه هـای سـاختاری، نخسـت خروجی نرم افزار نشان دهنده مناسب بودن مدل ساختاری برازش یافته برای آزمون فرضـ یه هـا هستند( نسبت x٢ به df زیر ٣ میباشد، بنابراین مقدار x٢ مقدار مناسب و پایینی اسـت ."