چکیده:
هدف: اخلاق و توجه به اهمیت آن یکی از مهمترین شاخصهای نظریههای عصر پستمدرنیسم است که همواره توجه نویسندگان و نظریهپردازان زیادی را به خود جلب کرده است. هدف از این مطالعه، تأکید بر اهمیت توجه به اخلاق در رقابتهای میاندانشگاهی است که تأکید بیشتری بر خلاقیت دارند. روش: در این تحقیق از روش فراتحلیل استفاده شده است. یافتهها: با بررسی و گردآوری مطالعات صورت گرفته در زمینۀ بازاریابی چریکی و مقایسۀ مفهومی آنها با نتایج قابل مشاهده از این نوع بازاریابی، جای خالی توجه به اخلاق در بنگاههای آموزشی و فرهنگی به ویژه دانشگاهها به وضوح حس شده است. نتیجهگیری: نتایج این مطالعه نشان میدهد که عدم توجه به اخلاق و اخلاقمداری، نتایج سوئی را برای دانشگاهها به همراه خواهد داشت
خلاصه ماشینی:
"یکی از تبلیغات جالب توجه این شرکت که نمرة بسیار خوبی از ١٠ آیتم مهم بازاریابی چریکی گرفته و از نمونه های موفق بازاریابی چریکی به حساب میآید، استفاده از طرح سیب زمینی سرخ کرده به عنوان خطوط پیادهرو در بسیاری از چهارراههای شهر است .
همان طور که میدانید نهادهای متفاوتی از بازاریابی چریکی استفاده میکنند که از جملۀ آنها میتوان به یونیسف اشاره کرد که چندی پیش در تبلیغی جالب ، به وسیلۀ دستگاههای خودپرداز خرید در کنار خیابان، در ازای پرداخت پول یک بطری آب، آب مورد استفاده در کشورهای فقیر آفریقایی که آلوده و غیر بهداشتی است را در اختیار مردم میگذاشت و با این جلب توجه ، توانست کمکهای بسیاری را برای این کشورها جمع کند.
دریافتی پیام کوتاه شما، سایت های اینترنتی و هرجایی که میتوان تبلیغی را مشاهدا کرد پر شده است از تبلیغات دانشگاهها برای جذب دانشجو، اما آیا چند درصد این تبلیغات گسترده و پرهزینه به جذب دانشجو ختم میگردد؟ بسیاری از دانشگاهها بدون توجه به اخلاق و اخلاقمداری با دادن شعارهای فریبنده در تلاشاند تا آنها را جذب خود کنند، این موفقیت موفقیتی کوتاه مدت است که نتیجه ای جزء بدنامی و کاهش بلند مدت دانشجو را به همراه ندارد.
در تحقیقات صورت گرفته در حوزة اهمیت اخلاق در بازاریابی، بارها بر این فرضیه مهر تأیید زده شده است که بین بازاریابی اخلاقی و رفتار خرید مصرفکنندگان مواد غذایی رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد."