چکیده:
تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین شهرت سازمانی با نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین پرداخته است. برای این
منظور، از مولفه های شناخت ، اعتماد و تعهد، به عنوان متغیرهای میانجی استفاده، و بر این اساس 8 فرضیه تدوین شد. جامعه
آماری تحقیق حاضر را مشتریان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران که حداقل یک حساب در بانک داشتند، تشکیل می داد. ابزار
جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای شامل 25 سوال بود که بعد از سنجش روایی و پایایی آن بر اساس نمونه گیری در دسترس،
بین مشتریان توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده بر اساس روش تحلیل عاملی و تحلیل معادلات ساختاری
انجام شد. نتایج تحقیق بیانگر آن بود که مدل، از برازش مناسبی برخوردار است، شهرت سازمانی با نیات رفتاری مشتری ارتباط
معنی داری دارد، و شهرت سازمانی از طریق مولفه های شناخت، تعهد و اعتماد، با نیات رفتاری مشتری ارتباط دارد. در انتها، بر
اساس نتایج بدست آمده پیشنهاداتی مطرح شد.
خلاصه ماشینی:
"تحقیقات ، اهمیت شـهرت سـازمانی را بـرای شرکت ها و مؤسسات نشان می دهند و آن را عامل مهمی در جهت رسـیدن بـه هـدف هـای سـازمانی مـی شمارند؛ و در ضمن با توجه به نقش شـهرت سـازمان و تـأثیری کـه مـی توانـد روی رفتـار مصـرف کننـده بگذارد، در این تحقیق سعی خواهد شد به این سؤال اساسی پاسخ داده شود که آیا بین شـهرت سـازمانی و نیات رفتاری مشتری رابطه معنی داری وجود دارد؟ مبانی نظری پژوهش 1 شهرت سازمانی تعاریفی که از شهرت سازمانی موجود است بسیار زیاد می باشـد.
ج) با توجه به این که وجود رابطه معنی دار بین تعهد مشتری و نیات رفتاری مشتری تایید شد؛ بـرای تغییـر نیات رفتاری مشتری و همسو کردن این نیات با اهداف و خواسته های بانک پیشـنهاد هـای زیـر ارائـه مـی شود: • توجه بیشتر به مشتریانی که سودآوری بیشتری برای بانک به همراه دارند، نظیر: اختصـاص باجـه هایی برای ارائه خدمات ، عدم دریافت کارمزد، دادن تخفیف های لازم، و پرداخـت سـود بیشـتر بـه آنها.
د) با توجه به این که وجود رابطه معنی دار بین شناخت مشتری و نیات رفتاری مشتری تایید شد؛ برای تغییر نیات رفتاری مشتری و همسو کردن این نیات با اهداف و خواسته های بانک پیشـنهاد هـای زیـر ارائـه مـی شود: • تبلیغات مؤثر و سودمند، دفعات پخـش تبلیغـات، زمـان و رسـانه مناسـب بـرای پخـش تبلیغـات، طراحی لوگوی مناسب که به عنوان یک نماد قوی از بانک (در عین سادگی) می توانـد در آگـاهی و شناخت مشتریان از بانک مؤثر باشد و بر شهرت آن نیز بیفزاید."