چکیده:
در محیط تجاری امروز، شرکت ها با هدف افزایش بهره وری، فعالیت های مورد نیاز، اما غیر اصلی خود را به تامین
کنندگان این فعالیت ها واگذار می کنند. در بیشتر تحقیقات برون سپاری، هزینه و سود مالی حاصل، مورد بررسی قرار گرفته،
در حالیکه، در این تحقیق نگرشی رفتاری بکار برده شده است. این تحقیق تاثیر اعتماد درک شده را بر وفاداری، از طریق نقش
واسط تعهد رابطه ای بر فعالیت های برون سپاری بررسی کرده است. برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه ای بین تعدادی از
مسئولین تدارکات و مدیران هتل های شهر مشهد، که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند، توزیع شد.
برای آزمون فرضیات از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان دادند که درک از اعتماد، بر وفاداری تاثیر می گذارد و
نقش واسط تعهد رابطه ای بر وفاداری در فعالیت های برون سپاری نیز تایید شد.
خلاصه ماشینی:
"اثر اعتماد درک شده بر وفاداری با تأکید بر نقش واسط تعهد رابطه ای در برون سپاری فعالیت ها در هتل های شهر مشهد * امین جاویدی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه فردوسی مشهد علی شیرازی دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد چکیده در محیط تجاری امروز، شرکت ها با هدف افزایش بهره وری، فعالیت های مورد نیاز، اما غیر اصلی خود را به تأمین کنندگان این فعالیت ها واگذار می کنند.
(Burnham, Frels, & Mahajan, 2003) با توجه با آنچه که در خصوص اعتماد درک شده، تعهد رابطه ای، و وفاداری در رابطه برون سپاری بین خریدار و تأمین کننده بیان شد، فرضیات ارائه شده در این مطالعه به شرح زیرمی باشند: فرضیه اصلی: اعتماد درک شده از طریق تعهد رابطه ای بر حفظ فروشنده (وفاداری نسبت به فروشنده) تأثیر می گذارد.
٣٢٨= ضریب مسیر بحث ، نتیجه گیری و پیشنهادات همانگونه که یافته های حاصل از آزمون فرضیه اول نشان می دهد، شایستگی عملی درک شده بر ادراکات از اعتماد خریدار در فرایند برون سپاری از تأثیر معنا داری برخوردار است ؛ و این متغیر پیش بینی کننده مؤثر بر اعتماد درک شده می باشد.
هچنین یافته های حاصل از آزمون فرضیه دوم نشان دادند، ارتباطات مؤثر درک شده، بر ادراکات از اعتماد خریدار در فرایند برون سپاری از تأثیر معنا داری برخوردار است و این متغیر نیز پیش بینی کننده مؤثر بر اعتماد درک شده می باشد.
همانگونه که یافته های حاصل از آزمون فرضیه اصلی نشان دادند، اعتماد درک شده از طریق تعهد رابطه ای بر حفظ فروشنده از تأثیر معناداری برخوردار می باشد و نیز نشان می دهند اعتماد درک شده پیش بینی کننده مؤثری بر وفاداری است و می تواند منجر به وفاداری نسبت به فروشنده شود."