خلاصه ماشینی:
"اینکه فصلنامة نوآوریهای آموزشی توانسته است، با وجود بیش از هفتاد سال انتشار نشریات مختلف در وزارت آموزش و پرورش، اولین مجلة علمی- پژوهشی این وزارت باشد در واقع حاصل همکاریهای ارزشمند نویسندگان مقالات فصلنامه و توجه و قبول خوانندگان محترم ما است و طبیعی است که ما نیز در هیأت تحریریة فصلنامه کوشش خواهیم کرد با صرف وقت و دقت بیشتر برای اعتلای کیفیت مجله، پاسخگوی این الطاف مشفقانه باشیم.
همچنین، از آنجا که متأسفانه ما در کشور خود به دلایل گوناگون از نقد آثار دیگران پرهیز میکنیم و این امر یکی از موانع رشد و پیشرفت علمی در تعلیم و تربیت و روانشناسی است، از استادان و دانشپژوهان محترم تقاضا داریم نقد و بررسیهای خود از آثار منتشر شده در مسائل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش (اعم از مقالات این فصلنامه یا سایر فصلنامهها و آثار و کتابهای منتشرشده در کشور) را برای ما بفرستند تا پس از بررسی در هیأت محترم تحریریه و تأیید علمی- پژوهشی بودن آن نقد و بررسیها، در فصلنامه به چاپ برسد.
سه مقالة 1)" مطالعة مقدماتی نظریة هوش چندگانة گاردنر در زمینة موضوعهای درسی و سازگاری دانشآموزان"، 3)" بررسی و مقایسة کارکرد خانواده و سیمای روانشناختی فرزندان شاهد"، و 4)"نقد نظریههای رشد اخلاقی پیاژه و کولبرگ و باندورا و ارائة الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانشآموزان" اساسا در حوزة روانشناسی تربیتی است و دو مقالة دیگر این شماره، یعنی مقالة دوم با عنوان " تبیین و ارزیابی رویکرد عقلانی به تربیت دینی: قابلیتها و کاستیها" و مقالة پنجم با عنوان " امکانسنجی استقرار نظام آموزش ضمنخدمت مجازی در وزارت آموزش و پرورش کشور"، در حوزة فلسفة تعلیم و تربیت و برنامهریزی آموزشی و درسی است."