Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (12 صفحه - از 217 تا 228)

کلیدواژه ها :

فناوری اطلاعات ،یادگیری سازمانی ،سازمان های ورزشی

کلید واژه های ماشینی : فناوری اطلاعات ، فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی ، ادارة کل تربیت‌بدنی مدارس ، سازمان ، ارتباط فناوری اطلاعات و یادگیری ، یادگیری سازمانی در سازمان ، متغیر فناوری اطلاعات و یادگیری ، فنـاوری اطلاعـات و یـادگیری سـازمانی ، فنـاوری اطلاعات و یادگیری سازمانی ، وزارت ورزش و جوانان

هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمان‌های ورزشی ایران است. روش انجام این پژوهش از نوع هم‌بستگی می‌باشد. 370 نفر کارشناس و مدیر از سازمان‌های ورزشی ایران به‌عنوان نمونه انتخاب شدندنتایج نشان می‌دهد که رابطۀ مثبت، متوسط و معناداری بین دو متغیر فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمان‌های ورزشی (وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی و ادارۀ کل تربیت‌بدنی مدارس) وجود دارد و می‌توان نتیجه گرفت با تقویت، گسترش و به‌کارگیری فناوری اطلاعات می‌توان یادگیری سازمانی در سازمان‌های ورزشی ایران را توسعه داد و بهبود بخشید.

خلاصه ماشینی:

"001 سازمان های ورزشی خدمات اینترنتی ٠٦٠٨ ٠١٧٣ ٢٤١ ٠٠١٧ ایران استفاده از نرم افزارهای اداری ٠١٦٨ ٠٠٣٤ ٠٥٢٦ ٠٥٩٩ آشنایی با مهارت های فناوری اطلاعات ٠١٧٧- ٠٠٢٧- ٠٤٤٢- ٠٦٥٩   بحث و نتیجه گیری یافته ها نشان دادند بین فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران (وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون های ورزشی و ادارة کل تربیت بدنی مدارس ) رابطۀ معنادار، متوسط و مثبتی وجود دارد. در پژوهش حاضر، در نتیجۀ توجه به مؤلفه های تشکیل دهندة متغیر فناوری اطلاعات شامل : حمایت از توسعه و تبادل اطلاعات ، میزان دسترسی به ابزارهای فناوری، میزان استفاده از خدمات اینترنتی، میزان استفاده از نرم افزارهای اداری و میزان آشنایی با مهارت های فناوری ، رابطۀ معناداری بین این مؤلفه ها و یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران دیده شد. در پژوهش حاضر، مؤلفه های استفاده از فناوری اطلاعات شامل : حمایت از توسعه و تبادل اطلاعات ، میزان دسترسی به ابزارهای فناوری، میزان استفاده از خدمات اینترنتی، میزان استفاده از نرم افزارهای اداری و میزان آشنایی با مهارت های فناوری، با یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران به پژوهش گذاشته شد و مشخص گردید که رابطۀ معناداری بین این مؤلفه ها و یادگیری سازمانی وجود دارد. Study the relationship between organizational learning and use of information and communication technologies in the Islamic Azad University of Garmsar."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.