Skip to main content
فهرست مقالات

دانش نامه دین

نویسنده:

(15 صفحه - از 207 تا 221)

کلید واژه های ماشینی : فضیلت، کلیسا، دینی، افلاطون، روح، پاپی، نصیریه، محبت، خدا، رم

خلاصه ماشینی:

"در حالی که بخش های متعدد فهرستی از فضیلت ها را به دست می دهند (متی 5:1ـ16، فیلپیان 4:8، غلاطیان 5:22 و 23، اول قرنتیان 13، کولسیان 3:12 و 13، دوم پطرس 1:5 ـ7)، این بیانات نظام مند یا رسمی نیست، اگرچه مشخصه آنها تشابه قابل توجه در معنا و لحن کلام است. فضیلت های اصلی از این زمان به بعد تحت تأثیر آمبروز و آگوستین طرحی کلی و قابل قبول برای بحث درباره اخلاقیات نظام مند مسیحی به وجود آوردند. او فقط زمانی که فضیلت های سه گانه پولسی ـ ایمان، امید و محبت ـ را به عنوان عناصر اصلی و هماهنگ کننده شخصیت مسیحی مجددا اظهار داشت، به روح تعالیم عهد جدید دست یافت. طبق آرای او و عالمان اخلاق دوران بعد، این ویژگی ها صرفا به فضیلت های کهن افزوده نشدند، بلکه برای ایجاد وضعیتی معنوی چنان با آنها ترکیب و آمیخته می شوند که در کل شخصیت رسوخ می کنند و هر گونه تفکر و عمل آن را تعدیل می کنند. [8] آنها صرفا نمودهای متفاوت یک فضیلت، سه جانب یک جواهر، شور عالی روح و سرور احساسات آن اند; و همانند عدالت در نظریه افلاطون، روح کامل نظم در افراد و جامعه یکسان است و به طور هماهنگ تمام فضیلت های دیگر را به یکدیگر مرتبط می سازند. در زندگی زمینی، این سه گانه در نمونه های بسیاری آشکار می شود: معنا پی در پی در هابیل، شیث، یوسف، یوشع، آصف، پطرس و علی بن ابی طالب(ع) و سپس در امامان تا امام یازدهم حسن عسکری(ع) تجسد یافته است; بنابراین همه اینان ظهورات الوهیت اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.