چکیده:
ط راحی بعد شناختی و روانیـ حرکتی ، همواره بر بعد عاط فی - اجتماعی اولویت داشته و تاحدودزیادی می توان گفت که ط راحی آموزشی بعد عاط فی -اجتماعی به فراموشی سپرده شده است . با توجه به اینکه ابعاد مختلف آموزش وپرورش با هم در ارتباط بوده و ایجاد بازد های مط لوب آموزشی مانند حل مساله و خلاقیت در گرو توجه به هر سه بعد شناختی ، روانی -حرکتی و عاط فی -اجتماعی است ، بنابراین این پژوهش با هدف ارایه راهبردهایی برای ط راحی بعد عاط فیـ اجتماعی محیط های یادگیری سازنده گرای اجتماعی منط بق با مولفه های نمایش خلاق ، که یک رسانه چندحسی و تعاملی است ، به انجام رسیده است . روش تحقیق مورداستفاده در این تحقیق مبتنی بر راهبرد توصیفی - تحلیلی است .
خلاصه ماشینی:
"با توجه به اینکه ابعاد مختلف آموزش وپرورش با هم در ارتباط بوده و ایجاد بازد های مط لوب آموزشی مانند حل مسأله و خلاقیت در گرو توجه به هر سه بعد شناختی ، روانی -حرکتی و عاط فی -اجتماعی است ، بنابراین این پژوهش با هدف ارایه راهبردهایی برای ط راحی بعد عاط فیـ اجتماعی محیط های یادگیری سازنده گرای اجتماعی منط بق با مولفه های نمایش خلاق ، که یک رسانه چندحسی و تعاملی است ، به انجام رسیده است .
"با توجه به اینکه احساسها و عواط ف اصولا غیر قابل تدریس هستند ٥١ / و مانند مط الب شناختی به راحتی قابل انتقال نیستند") ابل ٢١، ١٩٧٤، به نقل رمی زفسکی ( ط راحی محیط های یادگیری سازنده گرای اجتماعی به روش نمایش خلاق که خود یک پروژه است ، شیوه مناسبی برای بروز و بیان ویژگی های عاط فی -اجتماعی و نگرشی یادگیرندگان است .
پروژ محوری در محیط های سازنده گرایی اجتماعی و پرورش بعد عاطفی -اجتماعی با توجه به اینکه احساس ها و عواط ف اصولا غیرقابل تدریس هستند و مانند مط الب شناختی به راحتی قابل انتقال نیستند ) ابل ٣١، ١٩٧٤، به نقل رمی زفسکی ( و هم چنین به این علت که یادگیرندگان در محیط های یادگیری سنتی تاحدودزیادی به کنترل آن ها می پردازند و مانع بروز آن ها می شوند و ازط رفی در محیط های یادگیری سنتی، ره های ابراز عواط ف و احساسات به جمع های یادگیرندگان به صورت ط بیعی محدود است ، روش نمایش خلاق ، روش مناسبی برای بروز و بیان ویژگی های عاط فی -اجتماعی و نگرشی یادگیرندگان است ."