چکیده:
با توجه به اهمیت اجرای TQM در افزایش سطح کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده از یکسو و نقش و اهمیت تجزیه و تحلیل و مهندسی ارزش در ارتقاء کارکردهای گوناگون و کاهش هزینههای پنهان و غیرضروری آنان از سوی دیگر و در کل اهمیت استراتژیک ارزش محصولات و خدمات،تأثیر بهسزایی بر روی تصمیم خرید و رضایت مشتریان دارد،در این سعی شده است که ضمن بیان ابعاد اصلی تشکیلدهنده TQM و مهندسی ارزش به طور اختصاصی،مزایای حاصل از کاربرد آنان را که موجب ایجاد ارزش ادغامی( value mix )برای سازمانها میگردد،تشریح شود.
خلاصه ماشینی:
"مدیریت کیفیت جامع و مهندسی ارزش دو بال حرکت به سوی تعالی سازمانی دکتر چنگیز والمحمدی* (بهتصویرصفحهمراجعهشود) چکیده: با توجه به اهمیت اجرای TQM در افزایش سطح کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده از یکسو و نقش و اهمیت تجزیه و تحلیل و مهندسی ارزش در ارتقاء کارکردهای گوناگون و کاهش هزینههای پنهان و غیرضروری آنان از سوی دیگر و در کل اهمیت استراتژیک ارزش محصولات و خدمات،تأثیر بهسزایی بر روی تصمیم خرید و رضایت مشتریان دارد،در این سعی شده است که ضمن بیان ابعاد اصلی تشکیلدهنده TQM و مهندسی ارزش به طور اختصاصی،مزایای حاصل از کاربرد آنان را که موجب ایجاد ارزش ادغامی( value mix )برای سازمانها میگردد،تشریح شود.
"گرینا"هشت بعدی که مشتریان به هنگام ارزیابی کیفیت یک محصول یا خدمت مدنظر قرار میدهند را به (بهتصویرصفحهمراجعهشود) شکل 2-کاربردهای ارزش ادغامی برای تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات شرح ذیل مطرح نموده است: 1-عملکرد:مشخصات عملیاتی اولیه.
کاربردهای ارزش ادغامی برای تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات به منظور به دست آوردن ارزش ادغامی مناسب در جهت رقابت،تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدماتت باید نیازهای کارکردی مشتریان هدف خود را مشخص نمایند،تغییر الزامات و نیازهای کارکردی مشتریان را به طور یکنواخت و ثابت پایش نمایند،فعالیتهای رقبای خود را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند و بهبود مستمر کیفیت و کاهش هزینه را دنبال نمایند در این خصوص به شکل 2 توجه نمایید."