خلاصه ماشینی:
"گستره ایـن عوامـل ، از موضـوعات سخت نظیر ابزار و تکنولـوژی گرفتـه (علـوی و لیـدنر، ٢٠٠١؛ ادل و گریسـون، ١٩٩٨؛ هالـدین - هرگارد، ٢٠٠٠؛ هال ١٦، ٢٠٠١؛ هلاپیک ١٧ و همکاران، ٢٠٠٢) تا موضـوعات نـرم نظیـر انگیـزش و تدارک مشوقها برای تشویق تسهیم دانـش (بـاک و همکـاران، ٢٠٠٥؛ آردیچـویلی ١٨ و همکـاران، ٢٠٠٣؛ هال، ٢٠٠١؛ هینـدز و ففـر، ٢٠٠٣)، فرهنـگ سـازمانی ، ارزش هـای فـردی و شـباهت هـا (جارین پا١٩ و استپلس ٢٠، ٢٠٠١؛ لی و همکاران، ٢٠٠٣؛ جانز٢١ و همکـاران، ٢٠٠٣)، فرهنـگ ملـی (چو٢٢ و همکاران، ٢٠٠٠)، اعتماد (مکدمورت و ادل، ٢٠٠١)، توجه و نگرانی در رابطه بـا تسـهیم 1 - conceptual 2 - Kollock 3 - Markus 4 - qualitative 5 - Goodman 6 - Darr 7 - Orlikowski 8 - Wasko 9 - Faraj 10 -Haldin-Herrgard 11 - Hinds 12 - Pfeffer 13 - Buckman 14 - Constant 15 - Kankanhalli 16 - Hall 17 - Hlupic 18 - Ardichvili 19 - Jarvenpaa 20 - Staples 21 - Janz 22 - Chow دانش (وون کـروگ١، ١٩٩٨) منـابع سـازمانی نظیـر زمـان و فضـا (داونپـورت و پراسـاک، ١٩٩٨؛ هالدین -هرگارد، ؛ هیندز و ففر، ٢٠٠٣؛ لئونارد٢ و سنسیفر٣، ١٩٩٨) و دسترسی بـه افـراد مطلـع در سازمان (براون ٤ و داگاید٥، ٢٠٠٠) امتداد پیدا می کند.
همانطور که در جدول شماره ٢ ملاحظه می شود، با توجه به نتایج حاصل از آزمون مقایسه میانگین تک نمونه ای، ملاحظه می گردد که از بین ٢١ مانع فردی، سازمانی و تکنولوژیک مورد بررسی ، تنها آماره آزمون ٧ آیتم معنی دار شده است ؛ به عبارت دیگر، به اعتقاد کارکنان، میانگین سایر موانع ، به طور معناداری کمتر از ٣ (میانگین مقیاس لیکرت) شده است و بنابراین مانعی بر سر راه استقرار سیستم تسهیم دانش در سازمان دولتی نمی باشند."