خلاصه ماشینی:
"(فراری و جانسون و مک کاون۱، ۱۹۹۵ به نقل از فاران۲، ۲۰۰۴) درد دل خانوادهها دربارۀ وضعیت تحصیلی فرزندانشان و شکایت از عدم دستیابی آنان به نمرات بالا و پیشرفتهای مورد انتظارشان، حضور افراد ناموفق در رسیدن به آرزوها و ناراضی از شرایط فعلی، افرادی که احساس میکنند کارهایی را که به اتمام رسانیدهاند به اندازۀ کافی خوب نیست، افرادی که احساس میکنند کارها را باید صد درصد درست انجام دهند، وگرنه فردی متوسط و یا بازندهاند؛ همچنین در زمینۀ خاص تحصیلی، صحنههایی از قبیل دانشجویان سراسیمه و نگران که نوشتن مقالۀ عقبافتادهشان را درست قبل از نیمهشب پایان ترم قبل شروع میکنند تا در اوایل ترم جدید آن را تحویل دهند، دانشجویانی که احساس میکنند کارهایی که تاکنون انجام دادهاند به اندازه کافی خوب نبوده و بدتر از این، استادان و دانشجویانی که نوشتن کتابها، مقالات و طرحها را با هدف انجام دقیق و کامل آنها به تعویق میاندازند.
بر طبق پژوهشهای انجام شده، اهمالکاری با عملکرد تحصیلی ضعیف، ناتوانی در گذراندن واحدهای درسی، افسردگی، اضطراب، کاهش عزتنفس، کاهش انگیزه، تلاش کم برای موفقیت و روانرنجوری ارتباط دارد اهمالکاری رفتاری فراگیر است که بین افراد جامعه در سطوح مختلف از افراد عامی گرفته تا دانشمند و فرهیخته، مصادیق آن دیده میشود / افراد کمالگرا استانداردهای غیرواقعی سطح بالایی را برای خود در نظر میگیرند و در نتیجه مرتکب اهمالکاری میشوند، زیرا در عمل متوجه میشوند که نمیتوانند به این اهداف سطح بالا دسترسی پیدا کنند دو عامل اصلی مرتبط با تعللورزی تحصیلی عبارتاند از: الف: روانرنجوری (اضطراب، افسردگی، تکانشگری، خودآگاهی و آسیبپذیری) که همبستگی مثبت و معناداری با تعللورزی تحصیلی دارد."