خلاصه ماشینی:
"همانگونه که از شکل مشخص است، ضریب معناداری t مربوط به متغیرجدید کیفیت سیستم * حساسیت قیمت، 98/4 محاسبه شده است که به دلیل بیشتر بودن از 96/1 نشان میدهد در سطح اطمینان 95% میتوان تأثیر متغیر حساسیت قیمت را بهعنوان یک متغیر تعدیلگر تأیید ساخت.
مطالعه حاضر نشان میدهد در محیط خرید اینترنتی مشتریان نمیتوانند به ارزش لذتجویانه و سودمندانه دست یابند، مگر اینکه وب سایت اطلاعات به روز و کارآمد برای مشتریان ارایه دهد در نتیجه، هنگامی که کاربران به راحتی میتوانند محصول مورد نظر را جست و جو و انواع اطلاعات مربوط به محصول را بهدست آورند، هر دو ارزشهای لذتجویانه و سودمندانه میتواند افزایش یابد.
علت رد فرضیه میتواند این باشد که امروزه خدمات ارایه شده در سایتهای خرید اینترنتی با هم تفاوت زیادی ندارند و سایتها تقریبا خدمات مشابهی مانند گفتگوی آنلاین و پرداخت آنلاین از طریق کارت را برای تمام مشتریان فراهم میکنند و بر انگیزههای افراد از خرید تأثیر معناداری نداشته است.
3- با توجه به اثر ارزشها بر رضایت مصرفکننده نتایج نشان میدهد که ارزش سودمندانه تأثیر بیشتری بر رضایت دارد و شاخص بهتری برای سنجش منافع حاصل از خرید اینترنتی است، بنابراین به خردهفروشان آنلاین پیشنهاد میشود به منظور ایجاد ارزش سودمندانه در خرید توجه ویژه داشته باشند.
پیشنهادها برای پژوهشهای آتی غیر از عواملی که با عنوان متغیرهای مستقل در مدل استفاده شده پژوهش، مورد بررسی قرار گرفتند، عوامل بسیار دیگری وجود دارد که این متغیرها بر ارزشهای خرید تأثیر میگذارند که در این پژوهش به دلیل اجتناب از پیچیدگی مدل، لحاظ نشدهاند.
The effects of utilitarian and hedonic online shopping value on consumer preference and intentions."