چکیده:
امروزه بسیاری از بانکها در حال مطالعه و استقرار راهبرد جامعی در سطح بنگاههای مالی هستند. سیستمی جهانی و جامع که بر عملکرد صاحبان سهام و ریسک احتمالی بازار مبتنی است. شناخت وضع موجود مدل کسبوکاری و همچنین شناخت مدل کسبوکاری ایدهآل از نظر هر گونه تغییر در سازمان اهمیت دارد؛ بنابراین، در این تحقیق با مصاحبه با چهارده نفر از خبرگان صنعت بانکداری در ایران و بانکداری جامع و تحلیل تماتیک مصاحبهها، ابعاد مدل کسبوکار بانکداری در ایران و بانکداری جامع مقایسه شده است. نتیجة تحلیل مصاحبهها با استفاده از روش تحلیل تم نشان میدهد مدل بانکداری در ایران و مدل بانکداری جامع در نه بعد مدل کسبوکاری از جمله مشتریمحوری در ارزش پیشنهادی، شخصیسازی کانال در بعد کانالهای ارائة خدمت و افزایش تنوع در درآمدهای بانک، با یکدیگر تفاوت دارند.
خلاصه ماشینی:
نتیجـة تحلیـل مصاحبه ها با استفاده از روش تحلیل تم نشان می دهد مدل بانکداری در ایران و مدل بانکـداری جامع در نه بعد مدل کسب وکاری از جمله مشتری محوری در ارزش پیشنهادی ، شخصـی سـازی کانال در بعد کانال های ارائة خدمت و افزایش تنوع در درآمدهای بانک ، با یکدیگر تفاوت دارند چکیده : .
در اینجا، این پرسش مطرح می شـود: در صـورت ادامـة ایـن رونـد، آینـدة صـنعت بانکداری با تمرکز بر بانکداری خرد با محوریـت شـعبه چگونـه اسـت ؟ چگونـه مـی تـوان مـدل بانکداری متناسب با این تغییرات را ایجاد کرد؟ پیشینة پژوهش مدل کسب وکار هر چند مدل های کسب وکاری از دوران پیش از کلاسیک یکی از اجزای رفتار تجاری و اقتصادی بوده است (تیچ ، ٢٠١٠)، جدول ١ بعضی از رایج ترین تعاریف مربوط به مدل کسب وکاری را نشان می دهد.
این مفاهیم بیانگر ابعاد اصلی تمایز بین مدل کسب وکار بانکـداری تجـاری و بانکداری جامع است .
همچنین ، به این دلیل در بانک های تجاری ایرانی محصولات و خدمات برای گروه های مختلف و طبقات مختلف مشـتری به صورت عام تولید می شود، اما در مدل بانکداری جامع با تعریـف درسـت گـروه هـای مشـتری می توان به شناخت کامل تری از مشتری دست یافت .
در حالی که در مدل بانکداری جامع فعالیت های مرتبط با شناخت مشتری از جمله تحقیقـات بـازار و تحلیل داده برای ارائة بسته های ارزشی یکی از مهم ترین فعالیت های بانک است .
The business model: Recent developments and future research, Journal of Management, 37(4): 1019-1042.