خلاصه ماشینی:
"2. چگونگی انتقال به آینده توسعهء تفکر بازاریابیهای مشترک وسیلهء تشکلهای صنعتی و تجاری غرب/شرق بعد از جنگ جهانی تا به امروز نمودار پدید آمدن ناهنجاریهای بین المللی از قبیل بروز بینظمیهایی در سرمایهگذاریهای یک جانبه،افزایش سریع تولیدات صنعتی،بهم ریختن توازن مالی شرکتهای بزرگ و مهمتر از همه وجود موانع و سدهای گمرکی در جریان تجارت جهانی بوده است که ارزیابی سیاستهای کاربردی بسیاری را برای تنظیم شتاب سرمایهگذاری تولیدی و جدا کردن امور مدیریت تولید از توزیع مطرح ساخت،شکلگیری مشارکتهای گسترده ملی،منطقهای و بین قارهای،در جهت یکپارچگی توزیع، هماهنگ با تخصیص هزینه برای تحقیقات را ایجاب مینمود.
تردیدی نیست که کارآیی مؤسسات خصوصی ناشی از تراکم سرمایه برای تولید ثروت و تحصیل درآمد از طریق تقسیمبندی بازارهای سودآور جهانی،خاصه بازارهای پرجمعیت قارهها میباشد وسیله اصلی کسب درآمدها شرکتهای بزرگ توزیع کالا وابسته به بازرگانی فراملیتی بودهاند که عمدتا در شکل حقوقی تضامین به انواع خدمات تأمین و توزیع کالا میپردازند،بیآنکه از حمایتهای دولتی مانند مؤسسات تعاونی برخوردار شده باشند و از این نظر مقایسه و ارزیابی کارآیی بخشهای خصوصی در تعاونی به دو گونه مطرح میشود:در مورد مؤسسات خصوصی تجارتی نظر به اینکه کار رشد اقتصادی باید در رابطه با رشد ذهنیت ما رشد آگاهی و رشد شعور ما باشد و سرمایه و روشهای تولید در با صرفهترین حالتها به کار گرفته میشوند،از اینرو فعالیتها به سرمایه طلب برای تولید انبوه ثروت پیش میافتد و کارآیی اقتصادی را در دورهای که منابع تولید به قیمت متعادل به دست میآید،میافزاید لذا عملکرد دورههای اقتصادی مشروط به تغییرات عوامل فیزیکی و مادی است."