ایجاد فرهنگ مدیریت کیفیت جامع در عربستان سعودی/ ترجمه - پایگاه مجلات تخصصی نورSkip to main content
فهرست مقالات

ایجاد فرهنگ مدیریت کیفیت جامع در عربستان سعودی/ ترجمه

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ، عرب ، مدیریت ، ایجاد فرهنگ مدیریت کیفیت جامع ، کیفیت ، مدیریت کیفیت جامع در عربستان‌سعودی ، فرهنگ ، اعراب ، سازمان ، تکنولوژی

خلاصه ماشینی:

"اما باید به‌ این نکته توجه داشت که تغییرات بنیادی در تمامی زمینه‌هائی که مطرح شد کاری‌ بسیاری دشوار است و بسته به شرایط داخلی‌ هر تشکیلات اقتصادی و میزان حمایت‌ مدیران ارشد آن تشکیلات از چالش‌های‌ اولیه ناشی از اجرای این تغییرات،روش‌ اجرائی خاص خود را می‌طلبد،ضمن این‌ که نباید این نکته را فراموش نمود که اصولا هر کسی آماده پذیرش تغییرات است،به‌ شرط اینکه فرهنگی تهی جایگزین عادات و رسوم قدیمی نشود و در حقیقت پیشنهاد ارائه‌ شده نه تنها منجر به ایجاد هرج و مرج و بی‌اعتباری قوانین موجود نگردد بلکه با ارائه‌ جایگزین‌های مناسبتر ضمن رفع کمبودهای‌ قبلی موقیعت بهتری را برای همگان به‌ ارمغان آورد که این خود مستلزم حرکتی‌ سازمان‌یافته همراه با آموزش در کلیه سطوح‌ سازمانی بنگاه و دربرگیرنده تمامی کارکنان‌ جهت ایجاد فضای مناسب برای اجرای‌ تغییرات با هدایت و حمایت مدیریت و مشارکت همگانی است و این تصویری است‌ جدید از مدیریت در شرایط رقابت که تحت‌ عنوان مدیریت کیفیت جامع (quality Management Tolal) که از این به بعد اختصارا آن را T. بطور تلویحی،اهداف‌ اصلی و فرعی ملی،برای مؤسسات‌ خصوصی و عمومی به شرح زیر می‌باشد: -کسب استقلال اقتصادی از طریق متنوع‌سازی‌ سرمایه‌گذاری -بهسازی نیروی انسانی -توسعه صادرات -ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری -انتقال تکنولوژی سعودی‌ها،در رسانه‌های جمعی خود به کرات این مسایل را مطرح ساخته‌اند معرفی برنامه‌های توسعه صنعتی،نمونه‌ای‌ جالب توجه از رهیافت مدیریت برای انتقال‌ تکنولوژی است که در آن سازمان،بر تمرکز و توجه به صنعت و خط تولید خاصی‌ سفارش شده است که مشارکت شرکت‌های‌ متخصص خارجی نیز مد نظر قرار گرفته‌ است."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.