Skip to main content
فهرست مقالات

شقوق اساسی آموزش تعاون

نویسنده:

(3 صفحه - از 9 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی ، آموزش تعاون ، شقوق اساسی آموزش تعاون ، نهضت تعاونی ، شرکتهای تعاونی ، اجتماعی ، مخاطبان آموزش تعاون ، عضویت ، مشارکت ، وظیفه اصلی آموزش تعاون

خلاصه ماشینی:

"از همین رو آموزش تعاون‌ موضوعاتی مانند:آشنایی با اصول و فلسفه تعاون،کارکردها و شیوه‌های‌ مشارکت و دخالت اعضاء در اداره تعاونیها، اصول مدیریت تعاونیها،مدیریت بر پایه‌ اصول شناخته‌شده دموکراسی،برنامه‌ریز مشارکتی،اصول انجام وظایف در تعاونیها،ارتباطات سازمانی و اجتماعی، اصول موثر بر رشد و توسعه تعاونیها و هرگونه فعالیت آموزشی دیگر در ابعاد علمی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و در عرصه فعالیتهای شرکتهای تعاونی در دستور کار قرار می‌گیرد و مروجان تعاون‌ عامل این آموزشها در جنبه‌های طرح‌ریزی‌ و اجرا می‌باشند. این مقاله بخشی از آموزش تعاونی‌ یعنی گزینه‌های آموزش با توجه به‌ ویژگیهای مخاطبان این آموزشها را مورد نظر قرار می‌دهد و مختصرا اشاراتی را در شناخت نوع و میزان علاقه و نگرش افراد به مروجان و آموزشگران تعاون کمک خواهد کرد تا نیاز آموزشی واقعی، نوع و موضوع آموزش را مناسب و سازگار با بینش و طرز تلقی هر گروه پیش‌بینی و تعیین نمایند هر مورد بیان می‌کند. مخاطبان آموزش تعاون را از جنبه‌ "تعاونگری‌"می‌توان به چهار گروه اساسی و عمده زیر تقسیم نمود: *گروه اول:تعاونگران بالفعل این افراد گروهی از مردم هستند که قبلا به عضویت یکی از شرکتهای تعاونی محل‌ زندگی یا محل کار خویش درآمده‌اند و هم اینک‌ به عنوان یک عضو،از مزایا و مواهب تعاونیها بهره‌مند هستند. لازم به یادآوری است که‌ مدیران و مسئولان و کارکنان تعاونیها نیز عضو تعاونی(تعاونگر)محسوب می‌شوند که آنان نیز وظایف خاص خود را دارند که باید همانند سایر اعضاء در آموزش تعاون مورد توجه قرار گیرند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.