چکیده:
رشد بازارهای رقابتی در دنیای امروزی و به دنبال آن افزایش تقاضا برای جذب مشتریان نیازمند توجه به عوامل موثر
بر هوشمندی کسب و کار برای کسب اطلاعات بیشتر است. هدف این پژوهش نیز بررسی عوامل تکنولوژیکه» سازمانی»
فرآ یندی و کسب و کار موثر بر پیاده سازی موف سیستم هوشمندی کسب و کار است. این پژوهش از نظر هدف,
کاربردی و از نظر شیوهی گردآوری دادههاء توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارشناسان
شرکت شاتل تشکیل میدهند. به منظور آزمون مدل پژوهش از پرسشنامه حاوی ۵۷ سوال استفاده شد که سوالات آن از
ادبیات پژوهش استخراج شده و پس از بازبینی و تایید توسط کارشناسان مربوطه به کار برده شد و برای سنجش پایایی
پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که هر یک از عوامل سازمانی» فرآیندی و کسب و
کار و تکنولوژیکک (بجز مدیریت تغییر موثر) بر پیاده سازی موفق سیستم هوشمندی کسب و کار تاثیرگذار بوده است.
خلاصه ماشینی:
"جدول 7- بررسی مقادیر حداقل مربعات جزئی(AVE) و پایایی مرکب(CR) سازه AVE CR عوامل سازمانی مشارکت میان کارکنان شرکت و بخش فناوری اطلاعات(PA) 628/0 835/0 حمایت مدیریت(SU) 608/0 885/0 نظارت بر اطلاعات از طریق مرکز ارزیابی سیستم هوشمندی کسب و کار(CO) 639/0 876/0 برنامه ریزی و چشم انداز روشن کسب و کار(VI) 681/0 865/0 منابع و بودجه کافی(RE) 864/0 927/0 تیم/کارکنان/مدیران با کفایت و ماهر(TE) 517/0 864/0 عوامل فرآیندی و کسب و کار تعریف درست از مشکلات و فرآیندهای کسب و کار(PR) 576/0 871/0 استفاده از الگوها و روشهای تکرار پذیر در طراحی پروژههای هوشمندی کسب وکار(ME) 787/0 881/0 تنظیم راه حلهای هوشمندی کسب و کار با انتظارات کاربران(US) 683/0 896/0 آموزش و پشتیبانی از کاربر(TR) 649/0 847/0 مدیریت تغییر مؤثر(CM) 684/0 867/0 عوامل تکنولوژیک چارچوب فنی (سخت افزاری و نرم افزاری)قابل گسترش(FR) 763/0 906/0 کیفیت داده و سیستم(DA) 629/0 894/0 فن آوری/ابزار مناسب(TC) 505/0 877/0 یکپارچگی سیستمهای هوشمندی کسب و کار با سیستمهای دیگر(IN) 832/0 908/0 شاخص متوسط واریانس استخراج شده که بررسی کننده روایی همگرا بوده و نشان میدهد که واریانس هر سازه میتواند به وسیله نشانگرهای انتخاب شده تبیین شده باشد(فورنل و لاکر 1 ، 1981) و حداقل مقدار توصیه شده برای سازهها حداقل 5/0 است(باگوزی و یی 2 ، 1988)."