چکیده:
این مقاله درصدد بررسی مناظرههای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 میان باراک اوباما و میت رامنی با روش تحلیل محتوای است. بررسی کمی و کیفی تحلیل محتوای مناظرات حاکی از این است که هر یک از دو نامزد انتخاباتی درصدد استفاده از مفاهیم، اصطلاحات، واژهها و تعاریف ویژهای بودهاند تا بتوانند بر احساسات و مواضع مخاطبان تاثیر بگذارند. به طور کلی اوباما زبان جمع و بهکارگیری استدلالهای متقاعدکننده را در دستور کار قرار داد. همچنین مجبور شد در دو مناظره نخست از مواضع و برنامههای داخلی چهارسال گذشته خود دفاع کند. درحالیکه رامنی کمتر زبان جمع را بهکارگرفت و استدلالهای ادراکی برای تاثیر بر احساسات مخاطبان را مؤثرتر میدید. رامنی همچنین بیشتر برنامهها و سیاستهای آیندهنگرانه (البته بیشتر وعدههای انتخاباتی) را ارایه نمود تا نظر مخاطبان را برای رایدادن به خود جلب نماید.
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله کوشش شده است با بهرهگیری از روش تحلیل محتوا، توصیف و استنباط روشنی از سه مناظره انتخاباتی میان اوباما و رامنی ارایه شود.
روش کیفی تحلیل محتوا که گاهی استنباط نتایج بر اساس بودن یا نبودن ویژگیهایی که در پیام تعریف شده است، غالبا برای اجرای بهتر مسایل در علوم اجتماعی ـ کاربردی مورد توجه قرار گرفته است.
در حالی که هر دو نامزد تعداد دفعات استفاده از ضمایر مفرد (به عنوان مثال، من) را در مناظرههای خود کم نداشتهاند اما به طور جزئیتر این اوباما بود که در هر دو مناظره نخست، از ضمائر جمع بیشتری بهره برد (60 درصد به 42 درصد رامنی).
اگرچه تحلیل محتوای ارایه شده برای مناظره اول و دوم تناسباتی با مناظره سوم نیز دارد اما در برخی موارد عملکرد دو نامزد کاملا متفاوت از گذشته بود و اوباما در این مناظره رویکرد تهاجمی را اتخاد کرد و رامنی در موضع دفاع قرار داشت.
ب) بررسی کلی مضامین مورد نظر اوباما و رامنی باراک اوباما، در حالت تهاجمی در سیاست خارجی و امنیت ملی بارها میت رامنی را در مورد مسائل متن و ویدئو این مناظره را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمایید:-http://www.
همانگونه که برای رأیدهندگان اوضاع داخلی و اقتصادی دارای اهمیت بیشتری بود؛ اما در این میان تیم اوباما توانست با تخریب برنامههای رامنی و مرتبط ساخت اوضاع داخلی به سیاست خارجی، بسیاری از جمهوریخواهان و رأی دهندگان سرگردان 1 را برای رأی دادن به وی مردد نماید."