خلاصه ماشینی:
البته، این مسئله قطعی نیست و در مواردی ممکن است که ایدهای کلی و سفارشی در کار باشد که تصویرگر-مؤلف را بر آن دارد تا به خلق کتابی دست زند، کتابی که خط روایی تصویری و نوشتاری آن را خود سازماندهی خواهد کرد؛ یا از منظری دیگر، هر کتابی که نویسنده و تصویرگرش یک شخص باشد، به آن کتاب تصویرگری-تألیفی نمیگویند.
تصویرگران مؤلف چهار مؤلف -تصویرگر برای اینکه بتوانیم بهتر این موضوع را درک کنیم، آثار و سخنان چهار تصویرگر- مؤلف معاصر را بررسی کردیم: دیوید ویزنر David Wiesner، تصویرگر-مؤلف مشهور امریکایی، با حدود ۱۰ کتاب تصویریتألیفی و برنده ۳ دوره جایزه معتبر کالدکات در سال ۱۹۹۲ برای کتاب Tuesday، سال ۲۰۰۲ برای کتابThe Three Pigs و در سال ۲۰۰۷ برای کتاب Flotsam؛ برایان سلزنیک Brian Selznick، هنرمند امریکایی، که با دو کتاب متأخرش، The invention of Hugo Carbet و Wonderstruck، شیوهای جدید و منحصربهفرد را در هنر و ادبیات خلق کرد.
در کتابهایی که تصویرگر و مؤلف یکی است، کتاب روی خط روایتی بصری حرکت میکند و تصاویر باید همانجایی باشند که هستند، اما چیزهایی را که نشان میدهند به زمان طولانیتری برای درک از طرف مخاطب اثر نیاز دارد؛ در نتیجه برای درک روابط سازمان یافته، مخاطب یا بیننده اثر از طرف تصویرگر، انسانی فهیم و مطلع در نظر گرفته میشود تا تمامی عناصر را با دقت مورد توجه قرار دهد؛ زیرا اطلاعات و رمزینههای زیادی در تصاویر کتابهای تصویرگری ــ تألیفی حضور دارند؛ همچون سمبولها و نمادهای گوناگون در فرهنگهای مختلف و...