چکیده:
یکی از مشکلاتی که جامعه اسلامی پیوسته با آن مواجه بوده است سوء استفاده از نشانه های ظهور و مصداق تراشی برای آنهاست با مطالعه تاریخ می توان به حجم وسیعی از این مصداق های دروغین دست یافت. توجه به این حجم وسیع از مصادیق دروغین که گذر زمان دروغ بودنشان را اشکارتر نمود می تواند تلنگری باشد برای این که بهوش باشیم و در دام فرصت طلبانی که با مصداق سازی برای نشانه های ظهور می کوشند به منافع و مطامع خود دست یابند گرفتار نشویم در مقاله پیش رو تلاش شده است موارد متعددی از این مصداق سازی ها برشمرده شود.
One of the problems constantly faced by the Muslim community is with abuse of the signs of Appearance of Saviour، pure faking or making up for them. The study of history can indicate a large amount of false evidence and claimants. Due to the large volume of false cases which only become more apparent over time، we should keep alert not to fall for them who make up signs of the emergence but are in fact opportunists who seek to achieve their interests and greed. In this article the author has tried to mention numerous cases of false evidence of this.
خلاصه ماشینی:
"1 آتش آذربایجان یکی دیگر از حوادث پیش از ظهور که برای آن ادعای مصداق شده است اتشی است که در اذربایجان برافروخته میشود و نویسندگان بهایی آن را بر به دار آویخته شدن محمد علی باب تطبیق دادهاند بنگرید: کذلک در غیبت بحار الانوار نظر نمایید که از حضرت باقر( روایت میفرماید که آن حضرت فرمود: لا بد لنار من أذربیجان لا یقوم لها شئ، وإذا کان ذلک فکونوا أحلاس بیوتکم، وألبدوا ما ألبدنا، فإذا تحرک متحرکنا فاسعوا إلیه ولو حبوا، والله لکأنی أنظر إلیه بین الرکن والمقام یبایع الناس علی کتاب جدید، علی العرب شدید یعنی ناچار است که ما را در اذربایجان حادثهای پیش اید که هیچ چیز با آن پایداری و استقامت نکند پس چون این حادثه وقوع یابد ملازم بیت خود باشید و تا ما ساکن باشیم شما نیز سکون اختیار نمایید پس چون محرک حقیقی به حرکت اید بشتابید به سوی او گرچه با سینه باشد قسم به خدا کانه میبینم او را بین الرکن و المقام که با مردم مبایعت میفرماید به کتابی جدید که بر عرب دشوار است و شدید و این حدیث شریف مشعر است بر حادثه شهادت نقطه اولی عز اسمه الاعلی و فتن مظلمه آن ایام که نفسی در امر الله پایداری و استقامت ننمود جز نفوس قلیله که قلوبشان به نور هدایت الهیه مهتدی و منور بود و این وجودات مقدسه ساکن و صابر بودند تا آنکه ندای الهی از مدینه منوره عکا ارتفاع یافت و محرک قلوب و منور افئده و صدور طهور فرمود."