چکیده:
موقعیت کلیدی استراتژی کسب وکار در تصمیم گیریهای سازمانی، دلیلی است که بررسی رابطه بین استراتژی با نتایج عملکردی حاصل از آن با استفاده رویکرد کارت امتیازی متوازن را توجیه کند. این پژوهش، بر اساس هدف از پژوهش های کاربردی محسوب می شود و بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز، توصیفی و از نوع همبستگی است که در آن رابطه میان متغیرها بر اساس هدف پژوهش تحلیل می شود. جامعه آماری این تحقیق شامل 700 نفر از مدیران و صاحبان صنایع تولیدی فعال در تولید قطعات یدکی خودرو استان آذربایجان شرقی می باشد که مطابق با جدول مورگان و چرسی حجم نمونه با توجه به جامعه آماری یاد شده 195 نفر است. می توان گفت که دانش افزایی این پژوهش، به کارگیری کارت امتیازی متوازن برای بررسی این رابطه است. در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده از پژوهش، استراتژی کسب وکار نقش تعیین کننده ای در عملکرد سازمانی دارد و ابعاد پیش فعالی، آینده نگری، تحلیلی، ریسک پذیری و تدافعی رابطه مثبت و معناداری با عملکرد سازمانی دارند.
خلاصه ماشینی:
"پیشنهادها براساس نتایج به دست آمده می توان به شرح زیر پیشنهادهایی ارائه نمود: از آنجا که بعد ریسک پذیری بیشترین رابطه با عملکرد سازمانی دارد، شرکتهای فعال در بخش قطعات خودرو باید سعی در تقویت این بعد از طریق تعقیب فرصتهای نوآورانه، توسعه خلاقیتها بیش از رقبا، ارائه محصولات متفاوت و متمایز به بازار داشته باشند و نیز به منظور تقویت ابعاد آینده نگری، تحلیلی و تدافعی، که ابعاد محافظه کارانه در گرایش استراتژیک هستند، به بررسی رابطه بین گرایش استراتژیک شرکت با عملکرد سازمانی با استفاده از انجام تحلیل های جامع در مسائل بحرانی، استفاده از اطلاعاتی بر مبنای عملکرد بلندمدت در تصمیم گیری ها، استفاده از سیستم های اطلاعاتی در تحلیل موقعیت ها، استفاده از تکنیک های برنامه ریزی، تأکید بر هماهنگی بین حیطه های وظیفه ای مختلف، استفاده از سیستمهای کنترل هزینه و بهبود کارایی عملیات اهتمام ورزند.
Key Words: Selection Criteria, Faculty Members, University, Grounded theory, confirmatory factor analysis, ANP The Prediction of the Success of New Product Development Using the Combination of Factor Analysis and Artificial Neural Network Gholamraza Soltani Fesaghandis Alireza Pooya (Ph. D) Mostafa Kazemi (Ph. D) Zahra Naji Azimi (Ph. D) ------------------------------------- Date of receipt: 2016.
Key Words: Success of new product development, Factor analysis, artificial neural network A study of the employees’ obligation role in the relationship between abusive supervision and their innovative self-efficacy Rahmatollah Marzooghi (Ph. D) Elham Heidari ------------------------------------- Date of receipt: 2015."