چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی با توجه به متغیـر میـانجی سبک های مدیریتی صورت گرفته است . پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشـ ی مـیباشـد و جامعـه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران هتل های واقع در شهر اصفهان بوده که از میـ ان آنهـا بـا استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ، ١٧٢ پرسشنامه دریافت و مورد ارزیابی قرارگرفت . برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است . آلفای به دسـت آمـده بـرای بازاریابی داخلی ٠/٨٧، تفکر انتقادی ٠/٨٨ و سبک های مدیریتی ٠/٩٠ می باشد. به منظور تحلیل داده ها با استفاده از نـرم افزارهـای SPSS و Amos و از روش هـا ی آمـار ی تحلیـ ل رگرسـ یون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق مدل مفهومی ارائه شده را تایید کرد. نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد که بازاریابی داخلی بر میزان تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبک های مدیریتی تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
تأثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبک های مدیریتی و تعدیلگر اعتماد به نفس علی نصر اصفهانی ١، هاجر قبادینیا٢*، مهشید سلیمانی ٣، حامد میقان 4 ١- استادیار گروه مدیریت ،دانشکده علوم اداری، دانشگاه اصفهان ، اصفهان ، ایران .
دریافت : ١٣٩٣/١٠/١٤ 1 پذیرش : ١٣٩٥/٣/١٧ چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی با توجه به متغیـر میـانجی سبک های مدیریتی صورت گرفته است .
نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد که بازاریابی داخلی بر میزان تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبک های مدیریتی تأثیر دارد.
1- Critical thinking در پژوهش حاضر تفکـر انتقـادی بـه عنـوان جنبـۀ مهمـ ی در عملکـرد بازار یـ ابی صـنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفته و به عنوان ابزاری برای ارائه راه حل های خلاقانه و منحصـر به فرد در شرایطی از بازار این صنعت که قابل پیش بینی نیست ، پیشنهاد می شود.
در این مطالعه تلاش می گردد تأثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی با توجـه بـه متغیـر میـانجی سـبک هـای مدیریتی در هتل های شهر اصفهان مورد بررسی قرار گیرد.
)به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل ١ مدل مفهومی پژوهش (محققان ) ١-٤- فرضیه ها بررسی محیط کسب وکار و مطالعات انجام شده در زمینۀ دو مقولۀ نـو ین بازاریـ ابی داخلـ ی و تفکر انتقادی پژوهشگران را به ارائه فرضیه های ذیل سوق داد: بازاریابی داخلی بر سبک های مدیریتی تأثیر دارد.
بازاریابی داخلی بر میزان تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبک های مدیریتی تأثیر دارد.